  • Data: 2018-03-24 22:49:00
    Temat: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    tak do wszystkich. mam 4 domowników, do tego jeszcze słuchawki bt... tak
    wiec wziąłem duży zasilacz, powywywałem gniazda usb ze starych obudów PC
    i zrobiłem takie stacje ładujące. nie wiem czy wszyscy wiedzą że
    wydolność pradową telefony sprawdzaja analizując co jest na pinach data
    plus i data minus. Więc ja sprawdziłem wszelkie możliwe kombinacje
    znalezione na internecie. zwarcia, zwarcia przez rezystor i kilka
    dzielników mocy. mając do dyspozycji większe napięcie i step down,
    sprawdzałem też ładowanie powyżje 5v. samsungi s3, s4 wywalają komunikat
    że napięcie zawysokie, nie będa ładowały wcale. tak 5.5v chyba najlepiej
    działa ( z dzielnikiem napięcia d+d-) bo zawsze troszkę "siądzie"
    podczas ładowania. ale potem zdałem sobie sprawę, że jeśli będę dążył do
    ładowania wysokim prądem stosunkowo małej baterii - to jej zrobię
    krzywde. co więcej, w samsungach pojawiła się możliwość ładowania
    bezprzewodowego - z której to intensywnie korzystałem. i to jest chyba
    najlepsze rozwiazanie bo oszczędza gniazdo. możecie powiedziec ze ono
    powinno wytrzymać tysiące połączeń. moze tak, może nie, tymbardziej jak
    przez ten kabel "leci" 1amer a tu znienacka ktoś ten kabelek powolutku z
    gniazda wysuwa....
    Co do szybkiego ładowania. podnoszenie napięcia ma na celu zmiejszenie
    prądu przy zachowaniu tej samej mocy. ale kaman, telefon powinien się
    przestawić na 7.5v (niewielki zysk, zakładając ze w środku telefonu będą
    straty na step-down) albo na 9V. a on na oryginalnej ładowrace i
    oryginalnym kablu - 6v. do dupy z takim ładowaniem. ale tak jak mówiłem
    -stosuje to awaryjnie. 1 amper na 5v - 2 godziny i jest naładowany
    prawie do pełna.
    Reasumując. o ile ładowarka "da" tyle prądu - kabel ma znaczenie. ale
    niema co się doktoryzować, za parę lat telefony będą miały usbc i nikt
    nie będzie pamiętał o problemach z microusb.

    ToMasz