  • Data: 2018-03-24 19:14:32
    Temat: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 24 Mar 2018 18:47:41 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > W każdym innym sprzęcie, który mnie interesował, są. Telefonami raczej
    > się nie zajmuję. Każdy inny układ jest jednak bez sensu.

    W wiekszych sprzetach jest wieksza pokusa uzycia przetwornicy.
    A tu prad relatywnie maly, zapas napiecia znikomy ...

    > Kwestia głównie akumulatora, większy akumulator = większy prąd
    > ładowania.

    Ale mowa o jednym telefonie.
    Gorszy kabelek - 0.5A, lepszy kabelek - 1.5A.
    Czy przetwornica nie powinna byc brdziej odporna ?

    > No nie, akurat bez baterii.

    Tez. podlaczysz taki rozladowany li-ion pood zasilacz 4.0V, to tez sie
    naladuje, a ze poplynie np 1.5A ... moze wytrzyma.

    > Producent nie może zakładać, że na wejściu telefonu będzie miał mniej
    > niż 5 V. W sumie może być więcej (nie pamiętam jaka jest tolerancja, ale
    > przecież nie zerowa). Są przecież krótkie kable.

    Jest +/-5% czyli +/-0.25V
    Ale to bez kabelka.

    Samsung jak pisalem - delikatnie podnosi pod obciazeniem.

    > Nie wiem co to jest "dioda synchroniczna", ale normalnie stosuje się
    > "diody idealne", czyli właśnie tranzystory MOSFET (z odpowiednim
    > sterowaniem).

    przetwornica synchroniczna, tzn z drugim tranzystorem synchronicznie
    ... no, nie mozna tego nazwac "prostującym".

    > I to nie jest "też", po prostu może być jeden tranzystor
    > włączający ładowanie - z np. wejścia USB do ogniwa.

    No i tak wlasnie podejrzewam - jest jeden tranzystor.
    Tylko ze wtedy wtedy poplynie pradu tyle, ile poplynie.

    Jak chcesz miec stabilniejszy prad, to trzeba przetwornice, czyli
    tranzystor, cewka, i drugi tranzystor lub dioda do "domykania" obwodu.

    > To wszystko oczywiście w sytuacji bez przetwornicy step-up.

    A potem potrzebny step-down, bo jednak napiecie aku mniejsze niz 5V

    > Nie zajmuję się telefonami, ale cewki są powszechnie stosowane
    > w przetwornicach.

    Ale ja konkretnie o telefonach.

    > Swoją drogą, nie powinno zakłócać.

    No ba, CE zobowiazuje, ale jak sie 1A przelacza ...

    J.