  • Data: 2018-03-24 18:47:41
    Temat: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > no wlasnie mam watpliwosci czy nikt - w telefonach sa przetwornice do
    > ladowania ?

    W każdym innym sprzęcie, który mnie interesował, są. Telefonami raczej
    się nie zajmuję. Każdy inny układ jest jednak bez sensu.

    > A skad taki rozrzut pradu ladowania - na kiepskim kabelku przetwornica
    > stale wlaczona ?

    Kwestia głównie akumulatora, większy akumulator = większy prąd
    ładowania.
    Chociaż w sumie np. 3 Ah / 500 mAh = 6 h, trochę dużo nawet bez brania
    pod uwagę sprawności ładowania.

    > Rozlozone miedzy ladowarke, kabel, tranzystor i baterie.

    No nie, akurat bez baterii. Tranzystor jako element ładowarki.
    Producent nie może zakładać, że na wejściu telefonu będzie miał mniej
    niż 5 V. W sumie może być więcej (nie pamiętam jaka jest tolerancja, ale
    przecież nie zerowa). Są przecież krótkie kable.

    > A dioda w przetwornicy tez ma swoja moc - chyba ze synchroniczna.

    Nie wiem co to jest "dioda synchroniczna", ale normalnie stosuje się
    "diody idealne", czyli właśnie tranzystory MOSFET (z odpowiednim
    sterowaniem). I to nie jest "też", po prostu może być jeden tranzystor
    włączający ładowanie - z np. wejścia USB do ogniwa.
    To wszystko oczywiście w sytuacji bez przetwornicy step-up.

    > A widziales w telefonie cewki ?

    Nie zajmuję się telefonami, ale cewki są powszechnie stosowane
    w przetwornicach. Nie muszą być duże, choć zwykle są znacznie większe
    niż np. typowy rezystor 0201.

    > Fakt, ze radio w czasie ladowanie mi zakloca ... ale kto wie co -
    > ladowarka, przetwornica w telefonie, procesor z przyleglosciami ...

    Swoją drogą, nie powinno zakłócać.
    --
    Krzysztof Hałasa