  • Data: 2018-07-05 14:16:07
    Temat: Re: Licencja na O&O Defrag Pro - za friko
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 05 Jul 2018 12:34:15 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:

> [...]
    ssional-edition-giveaway-promo-offer.html

    > No nie jestem pewien czy się nie rozsypie.
    > Ten program ma opcję defragmentacji i kompaktowania tabeli MFT przy
    > starcie systemu, nie wiem jak to robi(pewnie w API nic takiego nie
    > ma), więc bez UPS czy baterii w laptopie lepiej nie ryzykować
    > defragmentacji MFT.

    MFT to ...także plik, z tym, że w odróżnieniu od zwykłych plików jego
    lokalizacja jest zapisana w boot sectorze :-)
    Zatem wyobraźmy sobie taki scenariusz:
    1. OODefrag robi własną kopię MFT kopiując poszczególne sektory
    2. Gdy skończy dokonuje wpisu do boot sectora z nową pozycją MFT
    Gdzie tu jest pole to upadku? Podczas punktu 1. wyłączenie prądu skończy
    się ...niczym, po prostu nic się nie zmieni. Gdyby cudem trafić w punkt 2.
    zajmujący pewnie 0,000001% czasu całej operacji to i tak raczej nic się nie
    uzyska, bo ten zapis jest tak krótkotrwały, że pewnie zapisałby się na
    bezwładności prądowej zasilacza czy kondensatorów.

    Dodatkowo MFT posiada kopie (gwarantuje to sam NTFS), więc naprawdę nie
    widzę tu zagrożenia, a nawet jest ono imho mniejsze niż w przypadku
    zwykłych plików.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka