  • Data: 2019-08-13 17:27:08
    Temat: Re: Lutownica transformatorowa
    Od: kilokitu <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 20:51:04 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > No i wolę, jak grot nie jest z kawałka drutu w kształcie V, a
    > ma końcówki owijane dookoła śrubek. Daje to lepszy styk, czyli mniejszy
    > opór i szybsze grzanie, ale trzeba trochę drut powyginać: oczko, prosty,
    > oczko.
    A ja wolę grot w kształcie właśnie litery V. Z tym, że jedno ramię tej litery jest
    dużo dłuższe i wystarcza na zrobienie kilku następnych grotów. Gdy mi się grot
    przepali to nie muszę szukać przewodu na nowy grot. Takie rozwiązanie jest bardzo
    oszczędne bo w zasadzie nie trzeba ucinać drutu na grot bo sam się przetapia podczas
    lutowania.
    Dodatkowo drut na groty dokładnie czyszczę i pobielam. Taki pobielony grot lepiej
    grzeje gdyż powierzchnia styku drutu grota do przewodu uzwojenia wtórnego lutownicy
    jest dużo większa bo lut jest miękki i dokręcając śrubkę M4 łatwo można go dognieść.
    Kiedyś gdy miałem bardzo dużo lutowania to samą końcówkę grota pobieliłem lutem
    srebrnym LS50 - żywotność grota wzrosła kilkanaście razy.