-
Data: 2015-07-23 16:22:41
Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello Sebastian,
Thursday, July 23, 2015, 3:48:16 PM, you wrote:
>>>> trakcja nie przyjmie nadmiaru energii :(
>>> Swoją drogą dlaczego?
>> Nie ma co z nia zrobic.
>> Tzn:
>> a) moglaby innemu pociagowi przekazac ... ale co zrobic, jak akurat
>> zaden nie jedzie ?
>> b) moglaby oddac do sieci zasilajacej, ale to wymaga przerobki calej
>> stacji, zainstalowania falownika ... stacji zasilajacych sa tysiace, kto
>> ma za to zaplacic, i czy sie zwroci przy obecnej cenie ?
> Czytałem jakiś artykuł z lat 70tych (Młody Technik?) o kolei w USA gdzie
> odzyskują energię z hamowania. Kończył się informacją że USSR ma to
> wdrożone na jakiejś lini ;) Skoro w 70-tych mieli możliwości techniczne
> to czemu nie. Mielibyśmy innowację (na fali ekologii).
W latach 70-tych i w ZSRR mogło nie być urządzeń wrażliwych na
przepięcia w trakcji. Obecnie lokomotywy są napakowane mnóstwem
elektroniki, która nie zniesie wzrostu napięcia.
>> Podobny problem z tramwajami w miastach, tylko liczby i skale nieco inne.
> Pojedyncze hamowanie tramwaja to pewno się mieści w kilkudziesięciu
> Ah/12V. Więc mozna by magazywnowac na miejscu, ale nie wiem czy sa tak
> szybko ladowalne akku. Pewno raczej kondensatory. Duży goldcap ;)
Hamowanie tonowego samochodu osobowego z prędkości 100km/h do zera na
40 metrach to ok. 100kW w ciągu kilku sekund.
E=mv^2/2 - dla 50km/h i 10 ton wychodzi prawie 1MJ - życzę powodzenia
w magazynowaniu takich energii w krótkim czasie.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.15 16:25 RoMan Mandziejewicz
- 23.07.15 16:28 Adam
- 23.07.15 16:31 Adam
- 23.07.15 16:32 Paweł Pawłowicz
- 23.07.15 16:39 Adam
- 23.07.15 16:41 Sebastian Biały
- 23.07.15 16:47 Sebastian Biały
- 23.07.15 17:13 Paweł Pawłowicz
- 23.07.15 17:27 Jarosław Sokołowski
- 23.07.15 17:34 Paweł Pawłowicz
- 23.07.15 20:02 s...@g...com
- 23.07.15 20:50 ACMM-033
- 23.07.15 21:01 ACMM-033
- 23.07.15 21:06 ACMM-033
- 23.07.15 21:11 ACMM-033
Najnowsze wątki z tej grupy
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-17 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-17 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-05-17 Lublin => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-17 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=