eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMiękki start silnika wyciągarki › Re: Miękki start silnika wyciągarki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Date: Thu, 23 Jul 2015 16:22:41 +0200
    Organization: Squadack
    Lines: 39
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <6...@p...pl.invalid>
    References: <mop6q5$977$1@usenet.news.interia.pl> <mop8qv$phs$1@dont-email.me>
    <moqb46$k0b$1@usenet.news.interia.pl> <moqc7c$k2q$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <1...@p...pl.invalid>
    <moqq67$u28$1@node1.news.atman.pl>
    <55b0eda5$0$27508$65785112@news.neostrada.pl>
    <moqrb5$vme$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: aaru97.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1437661362 27024 83.5.206.97 (23 Jul 2015 14:22:42 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Jul 2015 14:22:42 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <moqrb5$vme$1@node1.news.atman.pl>
    X-Comment-To: Sebastian Biały
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:683784
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Sebastian,

    Thursday, July 23, 2015, 3:48:16 PM, you wrote:

    >>>> trakcja nie przyjmie nadmiaru energii :(
    >>> Swoją drogą dlaczego?
    >> Nie ma co z nia zrobic.
    >> Tzn:
    >> a) moglaby innemu pociagowi przekazac ... ale co zrobic, jak akurat
    >> zaden nie jedzie ?
    >> b) moglaby oddac do sieci zasilajacej, ale to wymaga przerobki calej
    >> stacji, zainstalowania falownika ... stacji zasilajacych sa tysiace, kto
    >> ma za to zaplacic, i czy sie zwroci przy obecnej cenie ?
    > Czytałem jakiś artykuł z lat 70tych (Młody Technik?) o kolei w USA gdzie
    > odzyskują energię z hamowania. Kończył się informacją że USSR ma to
    > wdrożone na jakiejś lini ;) Skoro w 70-tych mieli możliwości techniczne
    > to czemu nie. Mielibyśmy innowację (na fali ekologii).

    W latach 70-tych i w ZSRR mogło nie być urządzeń wrażliwych na
    przepięcia w trakcji. Obecnie lokomotywy są napakowane mnóstwem
    elektroniki, która nie zniesie wzrostu napięcia.

    >> Podobny problem z tramwajami w miastach, tylko liczby i skale nieco inne.
    > Pojedyncze hamowanie tramwaja to pewno się mieści w kilkudziesięciu
    > Ah/12V. Więc mozna by magazywnowac na miejscu, ale nie wiem czy sa tak
    > szybko ladowalne akku. Pewno raczej kondensatory. Duży goldcap ;)

    Hamowanie tonowego samochodu osobowego z prędkości 100km/h do zera na
    40 metrach to ok. 100kW w ciągu kilku sekund.

    E=mv^2/2 - dla 50km/h i 10 ton wychodzi prawie 1MJ - życzę powodzenia
    w magazynowaniu takich energii w krótkim czasie.


    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: