    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 15 Oct 2017 23:37:46 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Miernik poziomu sygnału satelitarnego
    From: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 października 2017 19:43:33 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Może takie głupie pytanie, ale nie wiem to pytam.
    > Czy za pomocą miernika za 30-40 zeta da się ustawić antenę, skrzywioną po burzy?
    > Czy może trzeba coś bardziej wyrafinowanego?
    > Lokalny nastawiacz życzy sobie "stówkę", co jak dla mnie jest
    > lekką przesadą.

    Poszukaj sobie kalkulatora na stronkach wpisz swoje dane i ustaw jak Sebastian
    sugeruje, na kompas.
    Ustaw kanał na dekoderze, wejdź w setup i tam będzie miernik sygnału. Kręć anteną tak
    aby sygnał był najlepszej jakosci. Nie sugeruj sie siłą sygnału.

    Ja zazwyczaj biore drugi telefon i dzwonie z niego na swój, kłade przy telewizorze i
    mam odsłuch na dachu tego jak ten miernik pipa.
    Skręcenia konwertera nie ruszaj. Jak było dobrze to raczej wiater go nie przestawil.
    A reszte reguluj tak aby jakos byla najlepsza.

    To jest polowa drogi.
    Nastepnie przelec po kanalach i sprawdz czy wszystkie dobrze odbieraja.
    Felr jest taki ze taka enka czy inny polsat serwują kanały przez zestaw satelitów
    które są blisko siebie ale jednak nie dokladnie w tym samym miejscu więc trzeba
    ustawic na środkowy tyle ze zazwyczaj nie wiadomo który jest środkowy i jaki kanał z
    niego jest nadawany.

    Kiedys bylo tak ze discovery byl na jednym skrajnym a bbc knowledge na przeciwległym.
    Jak jeden był dobry to drugiego nie bylo. Trza bylo ustawiac posrednio.

    Dlatego po ustawieniu zrob runde po kanalach aby sie upewnic ze wszystkie są znośne.

    Powodzenia!