  • Data: 2019-11-20 17:30:54
    Temat: Re: Moc GPU ale nie do grafiki
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20/11/2019 07:26, Marcin N wrote:
    > Czy karty graficzne podają jakoś swoją wydajność OpenCL?

    Nie ma to sensu, wydajność OpenCL zależy silnie od algorytmu. Są za to
    benchmarki.

    https://browser.geekbench.com/opencl-benchmarks

    Tu masz rozsądny kawałek softu do sprawdzania wydajnosci CPU vs GPU vs
    whatever:

    http://www.luxmark.info/

    *Zazwyczaj* GPU przy prawidłowo napisanym algorytmie rownoległym jest
    dużo szybszy od CPU.

    > Pamiętam, kiedyś próbowałem robić montaż filmu z wykorzystaniem GPU.
    > Działało, ale znacznie wolniej niż na zwykłym CPU.

    To śliski temat. Enkodery mają profile i regulacje. Z zasady im szybszy
    i bardziej sprzętowy enkoder tym gorsza jakość obrazu wynikowego przy
    identycznym paśmie bo mniej jest analizowane. Znowu, to się cieżko
    porównuje.

    Dodatkowo enkodery wbudowane w hardware konsumenckie z OpenCL nie muszą
    mieć nic wspólnego (jak np. Quick Sync Video).