  • Data: 2019-03-18 02:04:36
    Temat: Re: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-03-16, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Ostatnio interesowałem się tym właśnie tematem, opisałem pokrótce moje
    > przemyślenia poniżej.
    > https://bit.ly/2ufh3n7
    >
    > Krótko mówiąc: papier.
    > http://ronja.twibright.com/optar/

    Istnieje spore ryzyko, że uzyjesz tuszu, który nie przetrwa jednak tych
    kilkudziesięciu lat, a ryzyko zawsze zwiększa się z gęstością
    upakowania. Albo tonera, który wyblaknie albo sklei kartki po 5ciu
    latach przechowywania w formie stosu. Znalezienie dla czegos takiego
    dobrego kompromisu może być MZ trudne.

    To może nie wyważać otwartych drzwi i po prostu ulepszyć taśmy/karty
    perforowane? Moznaby tez uzyć innego materiału, nie tak łatwo
    (bio)degradowalnego jak papier, o lepszej strukturze (gładki) i zrobić
    gęściej te dziurki? W porównaniu z dowolną formą wydruku można toto w
    dodatku odczytać czysto mechanicznie.

    Rozumiem, ze idea tego projektu polega też na uzyciu domowych sprzetów
    bez ich modyfikacji, ale przy de facto braku kontroli materiałów,
    których się używa, nie jestem pewien czy to ma sens.

    --
    Marcin