  • Data: 2018-07-06 08:05:53
    Temat: Re: NAS-a kupując -- na co zwrócić uwagę?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-06 o 01:20, JaNus pisze:
    > Na temacie nie znam się zupełnie, a widzę na Alle~, że jest tego sporo,
    > i to niedrogie.
    > Chyba pociągnę do pozostałych kompów ethernet, więc NAS też go musi
    > mieć, to wiem, i sprawdzę. Poza tym chciałbym, aby prócz inter-złącza
    > SATA miał i te stare, PATA, bo mam dwa archaiczne dyski, póki nie
    > dokupię dla nich zastępstwa, to niech jeszcze popracują.
    > Czy NAS powinien mieć jakiś bardzo szybki procesor? Czy ma spełniać
    > jeszcze inne, wielce istotne warunki?

    Pomysł dobry, ale niedrogo oznacza późniejsze frustracje.
    Jak ja wybierałem to po poczytaniu w grę wchodziły tylko Synology i Qnap
    - wtedy Qnap nie miał jeszcze możliwości (w prosty sposób) postawienia
    serwera pocztowego, więc wybrałem Synology.
    Wziąłem wersję dwudyskową i tego żałuję teraz najbardziej. Gdyby był to
    NAS czterodyskowy to mógłbym sobie walnąć RAID5, a tak mam tylko RAID0 -
    jest bezpiecznie, bo dwie awarie dysku już miałem (WD RED) i wszystkie
    zdjęcia przetrwały :)
    Szybki procesor jest średnio ważny moim zdaniem - warto za to mieć
    trochę więcej pamięci.
    Podstawowa sprawa to GB ethernet - router, komp z takim złączem i kable.
    Na 100 Mbit się załamiesz.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak