  • 31. Data: 2018-10-12 18:53:12
    Temat: Re: [NTG] Re: [OT] Re: Mały dobry .
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 15:58, kosmos pisze:

    > Tu ewidentnie jest między nami różnica - gdy ktoś mi mówi, że się
    > wybiera do galerii, to ja domyślam się o jaką galerię chodzi z kontekstu

    Być może, po prostu w okolicy twojego przebywania są jakieś galerie
    handlowe. W Warszawie jest z tym baaardzo krucho. Jest sporo centrów
    handlowych, raczej bez galerii.

    > całej wypowiedzi. U Ciebie działa to najwyraźniej trochę inaczej, może
    > rzeczywiście Twoi znajomi i rodzina częściej podziwiają sztukę niż robią
    > zakupy i galeria handlowa to ostatnie co Ci przyjdzie do głowy.

    Tak jest. Albowiem w centrum handlowym może jest jakaś galeria, ale jak
    już pisałem, jest to niezbyt częsty przypadek.

    > Słowa kościół i pieśń są różne i mają różne znaczenia,

    Podobnie jak centrum handlowe i galeria.
    W centrum handlowym może się znajdować galeria, podobnie w kościele
    można trafić na pieśń.

    słowa których ja
    > użyłem są takie same, a znaczeń mają więcej niż jedno. Obawiam się, że
    > to raczej Twoje porównanie jest nietrafione
    Moje porównanie jest jak najbardziej trafne, co widać powyżej.

    > Nie pojmuję, dlaczego tak ciężko Ci zaakceptować publicznie fakt, że
    > słowa miewają różne znaczenia

    Nigdy tego nie negowałem! Skąd takie przypuszczenie?

    (bo jestem przekonany, że prywatnie takich
    > problemów nie masz)? W swoich wypowiedziach - nie tylko w tym wątku -
    > często piętnujesz błędy językowe, i o ile sama idea jest dla mnie ok
    > (sam staram się wyrażać poprawną polszczyzną) to forma już raczej nie. W
    > tym przypadku ("galeria") nie masz racji i tyle.

    Dobrze. Pozostań zatem przy swojej opinii, że galeria jest synonimem
    centrum handlowego. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 32. Data: 2018-10-12 19:11:37
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.10.2018 18:53, Akarm pisze:

    > Dobrze. Pozostań zatem przy swojej opinii, że galeria jest synonimem centrum
    > handlowego. :D

    A galerianki są synonimem miłośniczek Zachęty.
    Tudzież resort jest synonimem domu wczasowego.

  • 33. Data: 2018-10-12 19:29:49
    Temat: Re: Mały dobry rejestrator
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.10.2018 o 21:38, Marek S pisze:
    > Zdarzenie drogowe może się rozpocząć za samochodem. Wiele razy słyszę
    > jak policja w jakiś relacjach z wypadków czy burd drogowych komentuje w
    > TV iż nie mają wiedzy co poprzedziło dane zdarzenie - czy przypadkiem
    > nie było tak, że posiadacz kamery nie sprowokował czegoś tam. Gdyby
    > posiadacz kamery miał 2, to by łatwo pokazał, co się naprawdę wydarzyło.

    A co gdy rozpocznie się z boku? To obejmie kamera przednia czy tylna?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2018-10-12 19:48:47
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > A co gdy rozpocznie się z boku? To obejmie kamera przednia czy tylna?

    Wystarczy chwilę pomyśleć i masz odpowiedź.
    Wszystko stanie się jasne - na strzał z boku pogląd ma się przy pomocy
    kamery filmującej z przodu. Tylna raczej niewiele pokaże.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 35. Data: 2018-10-12 20:03:47
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-10-12 19:11, collie wrote:

    > A galerianki są synonimem miłośniczek Zachęty.
    > Tudzież resort jest synonimem domu wczasowego.

    Galerianki to podobno w ogóle byt urojony, stworzony przez Katarzynę
    Rosłaniec...

  • 36. Data: 2018-10-12 20:15:58
    Od: s...@g...com

    On Friday, 12 October 2018 11:53:24 UTC-5, Akarm wrote:

    > Być może, po prostu w okolicy twojego przebywania są jakieś galerie
    > handlowe. W Warszawie jest z tym baaardzo krucho. Jest sporo centrów
    > handlowych, raczej bez galerii.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Galeria_(budownictwo)

    Ta warszawa to straszne zadupie musi byc bo np. w takim Bytomiu galeria jest jak sie
    patrzy:
    https://d-pt.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/67/36/582ecd66e
    80bc_o,size,969x565,q,71,h,415798.jpg

    Hint: Galeria najczesciej i zgodnie ze sztuka nazywa sie te specyficzne balkony wraz
    z przylagajacymi do nich sklepami.

    Niepoprawnie galeria nazywa sie takie cos:
    http://www2.um.bydgoszcz.pl/binary/rondo_1_tcm29-168
    562.jpg

    Galeria jako pojecie jest bardziej (czesciej wystepujacym) balkonowo podobnym tworem
    niz czyms gdzie sie obrazki wiesza czy rzezby stawia.

  • 37. Data: 2018-10-12 20:30:54
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 12.10.2018 o 18:53, Akarm pisze:

    > Być może, po prostu w okolicy twojego przebywania są jakieś galerie
    > handlowe. W Warszawie jest z tym baaardzo krucho. Jest sporo centrów
    > handlowych, raczej bez galerii.
    A na czym według Ciebie polega różnica między galerią handlową a centrum
    handlowym? Chętnie się dowiem, bo może faktycznie mnie przekonasz, że
    nie mam racji. Dla mnie nazwy Galeria Mokotów albo Galeria Północna
    brzmią całkiem nieźle i nie sądzę, aby były mylące co do charakteru tych
    przybytków. Trudno mi uwierzyć, że ktoś trafiłby tam przez pomyłkę -
    chyba, że Ty :)

    > Nigdy tego nie negowałem! Skąd takie przypuszczenie?

    Stąd, że brzydko się wyrażasz o ludziach którzy używają słowa "galeria"
    w innym znaczeniu niż według Ciebie powinni. Choć jest to znaczenie
    prawidłowe i zrozumiałe dla innych.

  • 38. Data: 2018-10-12 20:34:27
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.10.2018 20:03, Uncle Pete pisze:

    > Galerianki to podobno w ogóle byt urojony, stworzony przez Katarzynę Rosłaniec...

    "Galerianki" to film fabularny, nie dokumentalny, ale galerianki
    są takim samym bytem urojonym jak prostytutki, które są niczym
    motocykle na drodze: "Patrz w lusterka! Motocykle są wszędzie!"
    (to a propos tematyki grupy) ;)

  • 39. Data: 2018-10-12 20:49:13
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 20:15, s...@g...com pisze:

    > Hint: Galeria najczesciej i zgodnie ze sztuka nazywa sie te specyficzne balkony
    wraz z przylagajacymi do nich sklepami.

    Oczywiście. Przecież pojęcie galerii znamy od wieków.
    W piętrowych centrach handlowych też znajduję się galerie.

    > Galeria jako pojecie jest bardziej (czesciej wystepujacym) balkonowo podobnym
    tworem niz czyms gdzie sie obrazki wiesza czy rzezby stawia.

    Najprawdopodobniej. Ale nie o tym pisałem.
    Mówiąc: "wybieram się do galerii" będziesz miał na myśli dostanie się do
    budynku, w którym znajduje się jakiś twór balkonopodobny, czy do miejsca
    z dziełami sztuki?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 40. Data: 2018-10-12 21:09:19
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 20:30, kosmos pisze:

    > A na czym według Ciebie polega różnica między galerią handlową a centrum
    > handlowym? Chętnie się dowiem, bo może faktycznie mnie przekonasz, że

    Galeria handlowa jest krytym pasażem ze sklepami między dwiema ulicami.
    To coś w rodzaju podręcznikowej definicji. ;)
    Centrum handlowe jest skupiskiem sklepów i stoisk.
    W piętrowych centrach handlowych znajdują się galerie, to takie coś w
    rodzaju balkonów.

> [...]
    > brzmią całkiem nieźle i nie sądzę, aby były mylące co do charakteru tych
    > przybytków. Trudno mi uwierzyć, że ktoś trafiłby tam przez pomyłkę -

    Przecież można sobie nazwać sklep jak się tylko zechce. Jeśli ktoś
    nazwie swój sklep obuwniczy np. "Ale jaja!", to będzie znaczyło, że tam
    sprzedają nabiał? Nie! Nazwa, jak nazwa.

    > Stąd, że brzydko się wyrażasz o ludziach którzy używają słowa "galeria"
    > w innym znaczeniu niż według Ciebie powinni. Choć jest to znaczenie
    > prawidłowe i zrozumiałe dla innych.

    Nie. Ja tylko stwierdzam nieuctwo tych, którzy centra handlowe nazywają
    galeriami. Albowiem "galeria" nie jest prawidłowym określeniem centrum
    handlowego.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/