    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Date: Tue, 16 Apr 2019 21:26:01 +0200
    <e...@g...com>
    <5cb5ece8$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <q952sh$9kp$1@node1.news.atman.pl>
    <5cb617fa$0$486$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-04-16 o 19:57, J.F. pisze:

    > Ale wiesz - to wlasnie moze proste porownanie liczb - 20 mln polis OC,
    > 30 mln zarejestrowanych pojazdow.
    > Czyli 30% jezdzi bez OC.

    To nie jest porównanie liczb tylko urzędnicza głupota.
    Nie od dzisiaj wiadomo że mają w spisach jako zarejestrowane
    samochody dawno nie istniejące.

    > Z danych UFG za 2018:
    > -wplywy od ubezpieczycieli (% skladek)  - 200 mln zl
    > -kary za brak OC - 197mln
    > -regresy - 50 mln
    > -ilosc kar - 94 tys,
    >
    > To tak umiarkowanie duzo przylapano ... szczegolnie ze cos 3/4 z  tego
    > wylapal UFG w swoich komputerach.
    >

    > z 2014
    > https://www.motofakty.pl/artykul/polisa-oc-ile-pojaz
    dow-w-polsce-nie-ma-obowiazkowego-ubezpieczenia.html

    > "W ubiegłym roku w Polsce doszło łącznie do blisko 35 tys. wypadków
    > drogowych. Ponad 6,1 tys., czyli 17,5 proc., spowodowali nieznani
    > sprawcy i nieubezpieczeni kierowcy. Za ponad 4,7 tys. wypadków winę
    > ponoszą osoby, które nie wykupiły ubezpieczenia OC."

    Czyli nie 30% a tylko 17,5% i do do spółki z nieznanymi sprawcami.
    A jak policzyć to na podstawie 35 tyś wypadków i 4,7 tyś wypadków
    gdzie winę ponosiły osoby bez ubezpieczenia to wyjdzie jeszcze mniej.