  • Data: 2019-02-23 00:39:50
    Temat: Re: Napęd ze stałym momentem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 22 Feb 2019 21:24:26 +0100, Jacek napisał(a):
    > Modernizuję antyczne urządzenie i potrzebny mi jest napęd dający stały
    > moment obrotowy na poziomie 0,01 Nm. Prędkość obrotowa jest znikoma, bo
    > element robi kilka obrotów w ciągu całego cyklu, który trwa około 10 minut.
    > W starym urządzeniu był napęd taki, jak w zegarach mechanicznych.
    > Pod jakim hasłem szukać takiego czegoś? Na razie wychodzą mi same
    > rozwiązania motoryzacyjne, a to nie ta skala.

    Ale co to ma byc - powolne obroty o znikomym momencie, czy staly
    naciag, a obroty ... powolne ?

    Staly moment zapewnia:
    -sprzeglo cierne/hamulec
    -silnik elektryczny odpowiednio sterowany ... tylko z uwagi na brak
    obracania chlodzenie trzeba sprawdzic,
    -ciezarek na sznurku.

    No i faktycznie jakies zegarkowe rozwiazania.

    J.