    From: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Netbooki Asusa ( EEE PC ) - parę rzeczy mnie intryguje
    Date: Thu, 01 Jan 2009 21:20:20 +0100
    <gj88te$dar$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gj8bbb$b1p$1@achot.icm.edu.pl>
    <gj8bl4$ivu$3@atlantis.news.neostrada.pl>
    <1...@c...truposza.pl> <gj8nng$sl7$1@achot.icm.edu.pl>
    <gj8uho$df0$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gjaag5$d0c$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gjar5b$o7o$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@g...one.pl> <gjik44$b4f$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@g...one.pl> <gjiov8$4b7$1@inews.gazeta.pl>

    de Fresz wrote:

    > Dla każdego - zdecydowanie nie.

    No właśnie. A dzisiaj panuje pogląd, że komputer przenośny
    jest dobry zawsze i dla wszystkich. Własnie z powodu mody,
    z którą tak zażarcie walczę.

    > A czasem wyląduje na kolanach w fotelu, czasem zostanie wzięty gdzieś do
    > znajomych, pracy czy na urlop. Czego nie da się zrobić w sensowny sposób
    > z komputerem stacjonarym.

    Czasem. Właśnie, czasem. Raczej rzadziej niż częściej.
    I raczej tylko dlatego, że się da, a nie dlatego, że jest
    to potrzebne.

    Tak naprawdę potrzebe są *dwa* komputery. Jeden stacjonarny,
    do wygodnej i szybkiej pracy (i gier, bo granie na notebooku
    to porażka zazwyczaj), a drugi - przenośny - do zadań mobil-
    nych. Ba, ostatnio zaczyna się rysować potrzeba używania na-
    wet trzech urządzeń, bo notebooki nie nadają się do noszenia
    przy sobie przez 12 godzin na dobę, tak jak netbooki.

    > Zupełnie się z tym nie zgadzam. Choćby dlatego, że nie wszyscy czują
    > potrzebę posiadania dwóch, bądź więcej komputerów - od wielu lat laptopy

    Ale to nie chodzi o CZUCIE potrzeby tylko o ISTNIENIE potrzeby.
    To, że ktoś sobie nie zdaje sprawy z tego, że źle myśli, nie
    oznacza, że powinien źle czynić.

    > dają możliwości techniczne do bycia używanym jako desktop-replacement.

    Ale ze wszystkimi tego wadami. Podałem przykłady w poście
    obok. I analogię według której równie dobrze można jeździć
    po mieście pickupem, SUVem, ciężarówką i tak dalej, bo się
    nadają do tego -- tylko że służą do innych rzeczy i będą
    po prostu *niewygodne*.

    > Bez konieczności stawiania pod biurkiem blaszanego pudła, bez zabawy z
    > synchronizacją danych. Oczywiście nie dla wszystkich, ale śmiem
    > twierdzić że współczesne laptopy zaspokoją swoimi możliwościami potrzeby
    > ponad 60% użytkowników.

    Ale oni nie wykorzystują specyficznych możliwości notebooków
    i męczą się z ich wadami. I to męczenie może mieć wręcz wymiar
    zdrowotny. Moda przeważyła nad ergonomią i zasadami BHP pracy.

    > Wiesz, od lat używam laptopów w dużej części stacjonarnie, mam na biurku
    > podpięte sporo zewnętrznego sprzętu i bardzo sobię chwalę możliwość
    > spakowania komputera i zabrania gdzie-bądź, mimo że to raptem jakieś 10%
    > czasu jego pracy. I zupełnie nie narzekam na brak komfortu.

    To tylko świadczy o małych wymaganiach lub braku świadomości
    szkody, jaką sobie fizycznie wyrządzasz.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |