    From: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Netbooki Asusa ( EEE PC ) - parę rzeczy mnie intryguje
    Date: Thu, 1 Jan 2009 16:46:02 -0500
    <gj88te$dar$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gj8bbb$b1p$1@achot.icm.edu.pl>
    <gj8bl4$ivu$3@atlantis.news.neostrada.pl>
    <1...@c...truposza.pl> <gj8nng$sl7$1@achot.icm.edu.pl>
    <gj8uho$df0$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gjaag5$d0c$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gjar5b$o7o$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@g...one.pl> <gjik44$b4f$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@g...one.pl>

    Proces Radosław Sokół <r...@m...com.pl> zwrócił błąd:

    > Komputer przenośny jest dobry do niektórych, specyficznych
    > zastosowań. Robienie z niego "komputera stacjonarnego" przez
    > podłączanie monitora, myszy i klawiatury to kpina. Jak się
    > chce wygodnie pracować, trzeba sobie sprawić komputer stacjo-
    > narny -- a przenośnego używać wtedy, gdy jest faktycznie naj-
    > lepszy w danym zastosowaniu.

    E, tak dbasz o środowisko (co się chwali, sam tak próbuję), ale akurat
    tu właśnie z tego powodu się nie zgodzę. Ja mam lapka kupionego do gier,
    ale podłączonego do monitora, klawiatury, myszy i innych bebechów, które
    kupiłem wcześniej, z myślą o tym komputerze. Drugim czynnikiem
    motywującym była przenośność, gdybym chciał wrócić do Polski łatwiej
    takiego przewieźć nie płacąc zbójeckiego VATu.

    Potem okazało się że nowsze gry nie działają najlepiej więc złożyłem
    desktopa, mając na uwadze środowisko, czyli zużycie prądu (dlatego np.
    intel i nvidia a nie konkurenci). Notka używam nadal, w tym też do gier
    ale lżejszych lub w niższych ustawieniach. Tu dochodzę do punktu
    spornego: zużycie prądu przez desktopa, mimo wybrania ekologicznego
    wariantu, jest dwukrotnie wyższe w stanie idle niż notebooka kiedy
    grzeje się jak diabli w najcięższej gierce. Różnica zużycia to
    kilkanaście dolarów miesięcznie, a w trybie busy desktopa to nawet nie
    chce mi się liczyć, jeden desktop to kilka notebooków. Dlatego IMHO
    notebook może być alternatywą właśnie z tego powodu.

    Dodatkowo mając notka zaoszczędzam na UPS z jego żelową baterią
    naładowaną ołowiem, bo wszystkie zakłócenia dostaw prądu mi uchodzą
    płazem.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8