    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Netbooki Asusa ( EEE PC ) - parę rzeczy mnie intryguje
    Date: Fri, 02 Jan 2009 00:09:44 +0100

    On Thu, 01 Jan 2009 23:30:12 +0100, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >Najpierw rozprawię się z argumentem "dodatkowo zapłacić".
    >Monitory, klawiatury, myszki już mają. Ile kosztuje sam kom-
    >puter? 1000 zł. Obawiam się, że stacja dokująca do tych Delli
    >i Lenovo będzie droższa. Osobiście obstawiałbym, że zdecydo-

    Mylisz się - nie jest potrzebna żadna stacja dokująca. Kwestia
    podłączenia jednej wtyczki monitora i jenej wtyczki USB do
    klawiatury/myszy.

    >wanie większym problemem byłby zakup dodatkowych licencji na
    >oprogramowanie do tych dodatkowych komputerów (choć czasem
    >producenci upraszczają korzystanie z jednego pakietu progra-
    >mowego na komputerze stacjonarnym i przenośnym).

    No to dolicz cenę systemu operacyjnego, pakietu biurowego i licencji
    na soft specjalistyczny. Sam napisałeś że czasem producnet to
    upraszcza. Ja napisałbym że robi to raczej bardzo rzadko. Chyba tylko
    MS w przypadku Office SBS dopuszcza licencje na stacjonarce i laptopie
    i to całkiem od niedawna a jest to tylko jeden z programów z których
    korzystają.

    >Ba, zaryzykowałbym też stwierdzenie, że noszenie komputera
    >przenośnego do biura jest gorsze, niż posiadanie drugiego,
    >stacjonarnego na miejscu. Przede wszystkim -- trzeba go

    Widzisz - możesz sie zdziwić ale większośc ludzi z którymi
    współpracuję ma nieormowany czas pracy i często pracują poza biurem.
    Często poza miastem czy w ogóle poza Polską.

    >właśnie nieść. Problem niewielki, gdy dojeżdża się samo-
    >chodem, ale mam nadzieję, że Twoim argumentem nie będzie
    >antyekologiczne "u nas wszyscy przyjeżdżają samochodami".

    Ci któzy mają laptopy podłczone w ten sposób dość często także latają
    samolotami. Średnio kilkanaście razy rocznie. Są jeszce bardziej
    nieekologiczni niż samochody.

    >A z torbą z notebookiem można stać się łatwym celem na ja-
    >kimś osiedlu czy w autobusie miejskim. A wtedy au revoire
    >wszystkie dane...

    Zwykły komputer też może sie zepsuć - nie trzeba go kraśc. To czy po
    podączeniu do sieci robi się backup danych na serwer backupowy czy
    jest to robione ze stacji roboczej to właściwie żadna róznica.

    >Żyjemy też w świecie nowoczesnych sieci teleinformatycznych.
    >Nie trzeba synchronizować danych: komputery same mogą to
    >robić przez Internet. Przy dobrej organizacji systemu syn-
    >chronizacji daje to dodatkową kopię danych, chroniącą przed
    >nadpisaniem nie tego pliku co trzeba czy przypadkowym skaso-
    >waniem czegoś (choć oczywiście nie jest to coś, na co należy
    >liczyć).

    Wszystko zależy od ilości danych do zsynchronizowania. I tego jak jest
    napisane konkretne oprogramowanie. Niestety nit zawsze da sie zrobić
    sensowną synchronizację - zwłaszcza gdy uzywa się orpgramowania
    narzuconego prze kogo innego.

    >Zatem tak -- ciągle jestem na stanowisku, że lepiej mieć
    >dwa osobne komputery i do biura iść z głową pełną pomysłów,
    >a nie torbą ciężką od notebooka. I owszem, na wyjeździe nie
    >ma nic lepszego od komputera przenośnego.

    A ja uważam że do każdego przypadku należy podejść indywidualnie. I
    dlatego np. laptopów nie dostali graficy czy redaktor WWW bo oni mają
    pracować w określonych godzianach w określonym miejscu i laptopy dla
    nich byłyby właściwie zabawkami. Ale np. mojej zonei w domu laptop
    jest bardzo przydatny mimo że nei wychodzi z nim poza mieszkanie. Po
    prostu jest to komputer który jest ciągle pod ręką i np. pozwala
    sprawdzić pocztę czy pracować w chwili gdy roczna córka akurat śpi.
    Tyle że ten laptok nie ma nawet stałego miejsca - jest po prostu pod
    ręką. A co do dźwigania: Dell XPS w porównaniu z damską torebką
    wielkości worka od ziemniaków wiele nie waży. ;-)

    Zdrówko