  • 51. Data: 2017-06-27 17:31:42
    Temat: Re: Nieudana naprawa
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Takie pompy maja bardzo dluga zywotnosc. W zasadzie do konca zycia
    > samochodu pompa zamontowana w fabryce powinna wystarczyc. Jesli zdechla
    > albo byla na moment przed wykonczeniem to moze oznaczac ze cala reszta
    > tez jest w kiepskim stanie.

    Albo, że pompa miała wadę fabryczną, defekt materiału lub np. upadła na
    podłogę w magazynie zanim trafiła do Twojego fiata i to skróciło jej życie
    do 1/4 oczekiwanego życia.

  • 52. Data: 2017-06-27 17:38:05
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-06-27 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik yabba g...@g...com ...

    > W sensie ze prąd steruje otwarciem, i np. maks otwarcie to 12V a on daje 3V
    > i nie otweira.

    Kumaty elektryk/elektronik powinien potrafić to sprawdzić bez
    zamieniania ECU. Specyfikacja sygnałów elektrycznych sterowania pompy
    raczej nie jest jakąś tajną informacją i pewnie można ją gdzieś znaleźć,
    lub wyciągnąć od producenta. Sprawdzić potem miernikiem lub oscyloskopem
    co się tam na wejściu przy uruchamianiu pojawia pojawia i wszystko się
    wyjaśni.

  • 53. Data: 2017-06-27 18:33:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >zamieniania ECU. Specyfikacja sygnałów elektrycznych sterowania pompy
    >raczej nie jest jakąś tajną informacją i pewnie można ją gdzieś

    Niekoniecznie tak latwo, jak Ci sie wydaje.
    A problem moze byc w calkiem innym miejscu - czujnik uszkodzony, i
    komputer mysli ze za duze cisnienie, albo wejscie w komputerze
    uszkodzone, albo jakis kabelek masy urwany ...

    J.

  • 54. Data: 2017-06-27 20:00:19
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder"

    Zalezy co uzasz za naprawe. Jesli naprawa byla wymiana zuzytej na maksa
    pompy paliwa na nowa przywieziona np przez klienta to jak najbardziej
    naprawa zostala przeprowadzona prawidlowo bo zalozona pompa pompuje. Ile ja
    sie nasluchalem tekstow w stylu " przyjechalem do pana na geometrie i jak
    wyjechalem to zauwazylem ze wycieraczki nie pracuja". Jak pompa paliwa
    zuzyla sie na maksa ze ledwo dawala cisnienie i glosno pracowala to znaczy
    ze cale auto jest mniej wiecej w stanie starej pompy. Jedyny sposob naprawy
    jesli w sposob prosty nie mozna znalezc usterki to podmiana wszystkich
    elementow majacych wplyw na odpalanie na pewne. Uszkodzony bedzie ten co po
    zamianie spowoduje ze auto odpali. Oczywiscie za cala procedure ma zaplacic
    klient.
    ---
    Pierdoły opowiadasz. Mechanicy z reguły za tępi są by zauważyć problem po
    swojej stronie a pociskają takie bajeczki klientom, że z definicji należy je
    odrzucić jako nieprawdopodobne. Co naprawa tak to u mnie wygląda. Ostatnio
    gwint sondy lambda się uszkodził...

  • 55. Data: 2017-06-27 20:09:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wade fabryczna to ty masz. Az do usa musiales jechac zeby znalezc sie w
    spoleczenstwie takich jak ty szczuploglowych.

  • 56. Data: 2017-06-27 20:09:54
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-06-27 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik yabba g...@g...com ...

    > W sensie ze prąd steruje otwarciem, i np. maks otwarcie to 12V a on daje 3V
    > i nie otweira.

    Czy te 3 V jest zawsze, nawet na kablu odłączonym od sterownika na
    wejściu pompy?

    > Podobno bezposrednio.

    > :)
    > Masy sa na pewno ok.
    > Tez miałem/mam takie skojarzenie, ze jedyne rozsadne wytłumaczenie to jakas
    > przypadkowo zrobiona zwara.

    Z ciekawostek motoryzacyjno-elektrycznych, to mi się kiedyś trafiła
    Astra II z uszkodzonym wejściem masy w ECU. ECU "brało sobie" masę z
    wejścia podłączonego do świateł STOP. Efekt był taki, że silnik gasł po
    naciśnięciu hamulca. Jak wyjęło się żarówki od stopów, to silnik w ogóle
    nie dawał się uruchomić.

    yabba

  • 57. Data: 2017-06-27 20:39:19
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    yabba <g...@g...com> wrote:
> [...]
    > wejścia podłączonego do świateł STOP. Efekt był taki, że silnik gasł po
    > naciśnięciu hamulca. Jak wyjęło się żarówki od stopów, to silnik w ogóle

    Problemy z masą są zawsze najciekawsze do usuwania :-)

  • 58. Data: 2017-06-27 20:39:19
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    re <r...@r...invalid> wrote:

> [...]
    > odrzucić jako nieprawdopodobne. Co naprawa tak to u mnie wygląda. Ostatnio

    Sam się wziął i uszkodził... jasne.

    Inna sprawa, że nie wiadomo czy ktoś wcześniej krzywo tej sondy nie wkręcił
    na siłę.

  • 59. Data: 2017-06-27 21:03:00
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]

    Sam się wziął i uszkodził... jasne.

    Inna sprawa, że nie wiadomo czy ktoś wcześniej krzywo tej sondy nie wkręcił
    Masz zadatki na fachowca

  • 60. Data: 2017-06-27 21:19:46
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    re <r...@r...invalid> wrote:

> [...]
    >>

    > Sam się wziął i uszkodził... jasne.
    >
    > Inna sprawa, że nie wiadomo czy ktoś wcześniej krzywo tej sondy nie wkręcił

    Nie, po prostu w ubiegły weekend wymieniałem właśnie sondę lambda w moim
    starym Passacie. Po długich zmaganiach i moczeniu w WD40 byłem w stanie
    ruszyć 1/4 obrotu i wydawało mi się że najgorsze za mną... Bardzo się
    myliłem - gwint był skopany i widać to było po wykręceniu sondy:
    spłaszczone zwoje, krzywo wkręcone na chama.

    Nową wkręcić na to miejsce też była fajna zabawa.... pół obrotu w prawo i
    kicha, trzeba ćwierć obrotu w lewo, potem znowu poszło pół obrotu w prawo i
    tak dalej, aż do całkowitego wkręcenia.