  • 51. Data: 2011-03-07 12:26:16
    Temat: Re: Nowe liczniki
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Mar 6, 2:33 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > JA zas mam w domu rowerek gimnastyczny na ktorym spedzam co najmniej
    > poltorej godziny. Rowerek ma hamowane kolo, tak aby jechalo sie z
    > odpowiednia trydnoscia. Mozan by zamienic hamulec przez dynamko.

    Oczywiscie, a w przypadku trudnosci technicznych, proponuje doczepic
    do osi motowidlo, bedziesz Pan krecil sznury i sprzedawal na kreche.
    Niejaki Wlodzimierz Uljanow mawial ze bedzie wieszal kapitalistow na
    sznurze kupionym od nich na kredyt. Dawno szlag go trafil, ale popyt
    na sznur na kredyt wciaz jest.
    Konrad

  • 52. Data: 2011-03-07 12:32:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Mar 2011 04:26:16 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    >Niejaki Wlodzimierz Uljanow mawial ze bedzie wieszal kapitalistow na
    >sznurze kupionym od nich na kredyt. Dawno szlag go trafil, ale popyt

    No wiesz, slyszac narzekania z USA, to moze by sie przydalo zeby
    dzieci mogly grac tylko tyle ile naladuja baterie w notebooku.

    A takie bezsensowne marnowanie energii .. mozna by choc komorki
    ladowac :-)

    J.

  • 53. Data: 2011-03-07 12:38:34
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-03-06 15:33, A.L. pisze:

    > Komputer pokazuke moj wykon. Mam pzrewaznie miedzy 50 a 75 watow. Ile
    > energii sie marnuje ...

    Dobrze że powiedziałeś "pokazuje" bo z pomiarem to ma wspólną co
    najwyżej jednostkę :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 54. Data: 2011-03-07 12:50:45
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Mar 7, 12:32 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > dzieci mogly grac tylko tyle ile naladuja baterie w notebooku.
    >
    > A takie bezsensowne marnowanie energii .. mozna by choc komorki

    OLPC mial w pierwszych zalozeniach korbe i dynamo, ale szybko
    zrezygnowano. Moj syn ma ladowarke na korbe do MP3 i czesto jej uzywa,
    chociaz nikt nie zaluje mu pradu z gniazdka :-)

  • 55. Data: 2011-03-07 13:41:33
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Konrad Anikiel wrote:

    > Rzeczpospolita napisala:
    >
    > Każdego z 16,5 miliona odbiorców energii w Polsce czeka wymiana
    > licznika. Wzrosną rachunki, bo taki licznik kosztuje ok. 450 zł. Koszt
    > całej operacji, która musi być przeprowadzona do 2020 r. to 7-8 mld
    > zł, informuje "Rzeczpospolita".
    > Energetyczną rewolucję wymusza na Polsce jedna z unijnych dyrektyw,
    > zakładająca że w tym dziesięcioleciu przestarzałe liczniki zostaną
    > zastąpione urządzeniami inteligentnymi, umożliwiającymi bieżącą i
    > zdalną kontrolę zużycia prądu.

    One są takie zdalne i inteligentne, jak ja jestem papieżem.
    Dzisiaj był u mnie facet do odczytania.
    1. Musiałem być w domu, żeby mu otworzyć,
    2. musiał otworzyć skrzynkę z licznikiem,
    3. nie musiał przepisywać ręcznie,
    wcisnął przycisk na swojej czarnej skrzynce
    i samo mu skopiowało.

    No to ja mówię, że XXI wiek, że myślałem, że z tymi
    licznikami to wystarczy stanąć przed blokiem,
    albo podłączyć się do sieci energetycznej w bloku,
    a cały blok się automatem odczyta ;)
    Pan odpowiedział, że gazety bzdury wypisują.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 56. Data: 2011-03-07 13:47:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Mar 7, 1:41 pm, Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> wrote:

> [...]
    > albo podłączyć się do sieci energetycznej w bloku,
    > a cały blok się automatem odczyta ;)
    > Pan odpowiedział, że gazety bzdury wypisują.

    Hahaha! Rownie dobrze mogl to byc starodawny mechaniczny licznik, a
    pan moglby miec aparat fotograficzny, byle tylko objal numer licznika
    i jego stan.
    Konrad

  • 57. Data: 2011-03-07 15:30:23
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 07 Mar 2011 13:38:34 +0100, PeJot <P...@0...pl> wrote:

    >Dobrze że powiedziałeś "pokazuje" bo z pomiarem to ma wspólną co
    >najwyżej jednostkę :)

    Skad wiesz?

    A.L.

  • 58. Data: 2011-03-07 15:40:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Mar 2011 14:41:33 +0100, Slawek Kotynski wrote:

> [...]
    >albo podłączyć się do sieci energetycznej w bloku,
    >a cały blok się automatem odczyta ;)
    >Pan odpowiedział, że gazety bzdury wypisują.

    No to jestem bardzo ciekaw, bo wydaje mi sie ze jak najbardziej chodzi
    o zdalny w miare biezacy odczyt. Przy unijnym popieraniu BAT, dziwne
    byloby inne rozwiazanie.

    Niektorzy juz to chyba wprowadzili
    http://www.google.com/powermeter/

    J.

  • 59. Data: 2011-03-07 15:43:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Mar 2011 04:50:45 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:

    >OLPC mial w pierwszych zalozeniach korbe i dynamo, ale szybko
    >zrezygnowano. Moj syn ma ladowarke na korbe do MP3 i czesto jej uzywa,
    >chociaz nikt nie zaluje mu pradu z gniazdka :-)

    I to sie daje ? Bo z praktyki mi wychodzi ze baterie to sie laduje
    godzine-dwie, a reka po paru minutach boli :-) I sprawwnosc jest chyba
    masakrycznie niska.

    Sa jakies urzadzenia ktore ponoc dzialaja, ale w nich sie recznie
    nakreca sprezyne, ktora potem powolutku zasila.

    J.

  • 60. Data: 2011-03-07 15:48:02
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    Hahaha! Rownie dobrze mogl to byc starodawny mechaniczny licznik, a
    pan moglby miec aparat fotograficzny, byle tylko objal numer licznika
    To w Tychach, na Witosa, facet podchodzi pod blok
    i wszystkie liczniki sczytuje. Chyba włącznie z kaloryferowymi...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.