eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-) › Re: Nowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-)
  • Data: 2017-03-28 18:21:13
    Temat: Re: Nowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-)
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:obe0ll$nm5$1@usenet.news.interia.pl...
    >W dniu 2017-03-28 o 10:51, T. pisze:
    >>> Taaa... :)
    >>>
    >>> O ile jeszcze w przypadku supersamochodów można iść w miarę przetartą
    >>> ścieżką kupowania układów napędowych od innych producentów i
    >>> dopłacania za
    >>> przekroczone normy emisji CO2, to próbując wypuścić auto na rynek masowy
    >>> nie ma żadnych szans żeby jakiś inny producent chciał sprzedać własny
    >>> napęd
    >>> (hodując sobie konkurencję).
    >>>
    >>> A opracowanie własnego silnika od podstaw, który będzie konkurencyjny i
    >>> spełniał obecne normy emisji, jest tak drogie że europejskie koncerny
    >>> nie
    >>> muszą się obawiać nawet chińskiej konkurencji.
    >>>
    >>
    >> Precedensy były - choćby silniki Isuzu z Jelcza. O ile się nie mylę
    >> fiatowskie też są montowane do fordów. Tym bardziej sprzedaż dla
    >> niszowego producenta nie powinna być zagrożeniem.
    >
    > Witold Rychter opisywał, jak Tadeusz Tański na kuchence elektrycznej
    > roztapiał sztabki aluminium, by sobie odlać tłok lub cylinder. Później sam
    > to obrabiał.
    >
    > Jakby silniki obywały się be dodatkowej elektroniki i bez dziwnych
    > wynalazków, typu EGR, to by nadal były proste i do wykonania w byle
    > warsztacie od zera.
    >
    > Chociaż w zasadzie co jest prostsze: wykonanie silnika (w tym odlewanie,
    > planowanie, szlifowanie, honowanie, toczenie itd), czy napisanie kawałka
    > softu z mapą wtrysków?


    Problemem nie jest wykonanie mechaniczne silnika i napisanie softu.
    Problemem jest wiedza jak z bardzo dużą dokładnością opisać matematycznie
    zjawiska (głównie spalania) zachodzące w silniku, aby czas opracowania
    silnika spełniającego normę EURO XX był znacząco krótszy niż czas
    obowiązywania tej normy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: