  • Data: 2016-05-11 16:41:26
    Temat: Re: OZE
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 11 maja 2016 13:28:48 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >:-)

    > Nie rozumiem co cie dziwi - fabryka zarabia, to siedza i zarabiaja.

    >Co oni robią w Polsce skoro w Polsce nie ma rynku. Ilu znasz kowali
    >na Kiribati?

    ... pomyslalby ktos jeszcze, ze szyby w Kuwejcie powinni zamknac,
    skoro tam tak malo samochodow jezdzi :-)

    Rynek przeciez jest. Skoro sprzedaja, to jest. A ze nie w Polsce,
    troche dluzej trzeba dowozic i fakture w obcym jezyku wystawiac ...
    widac nie przeszkadza.

    A co robia w Polsce ... tania sila robocza, tania sila robocza, tania
    sila robocza.
    Plus tanie nieruchomosci (wcale nie tak tanie), mozliwosc pogadania
    bez lamania jezyka, znajomosc realiow itp.

    Ja tez znam pare firm, co to przeniosly sie z Niemiec do Polski, mimo
    ze w Polsce nic nie sprzedaja :-)

    >Jeden taki mówił: kiedy jest sztorm i statek walczy o przetrwanie a
    >kapitan akurat zmarł na zawał, to nie robisz wyborów wśród załogi i
    >nie pytasz palacza kto powinien zostać nowym kapitanem.

    Widac racje mial byly premier Tusk - statek wcale nie walczy o
    przetrwanie, tylko jest najlepiej rozwijajaca sie europejska
    gospodarka :-)

    >Ale ja bym chciał. Ty możesz nie chcieć.

    Akurat w tym konkretnym przypadku, to jest mi to niemal obojetne.
    Bedziemy instalowac takie baterie czy nie bedziemy - wazne, ze
    produkujemy zaawansowany produkt, ktory swietnie sie sprzedaje.
    A jak produkt bedzie dobry i tani, to i chetni do zakupu u nas sie
    znajda.

    >Od kilku dni w Danii jest wyjątkowa flauta, wiatr praktycznie nie
    >wiele. W Kopenhadze jest wiele małych elektrowni gazowych, które nie
    >są używane na codzień.
    >Stoją w gotowości i czekają na czarną godzinę, średnio pracują kilka
    >godzin w roku. Spodziewałem się że je właśnie teraz odpalą.
    >A gdzie tam! Niemiecki prąd z solarów tańszy.

    Byc moze. Ale u nas w kraju ... przychodzi godzina 19 i robi sie
    szczyt zapotrzebowania.
    Myslisz, ze niemieckie solary pomoga ?
    Nie wiem jak w Danii ... duzo tam maja przetworstwa aluminium ? To
    chyba sporo pradu zre ?

    Nawiasem mowiac - rzad moze i z niechecia sie nie kryje, ale z tego co
    widze, to przepisy prosumenckie wdrozyl.
    Mozesz sobie wywalic ogniwa na dach i prad do sieci sprzedawac.

    >No właśnie dlatego. Żeby nauczyć Polaków co to znaczy solidarność.

    Na razie, to zaczeli kontrole na granicach, mimo, ze zrodlo imigrantow
    daleko.

    Poza tym Kaczynski jest przeciez za solidarnoscia - chetnie pomoze w
    pilnowaniu unijnych granic i kontygent straznikow wysle :-)

    >Żelazko? Nie ma problemu. Wpisałem do alibaby, znalazło mi tyle że
    >nie chce mi się liczyć.

    Na 12V ? zasilane chinskimi kablami "100A" ? Predzej pozar zobaczysz
    niz cos uprasujesz :-)

    Z odkurzaczem tez bedzie problem, ekspresem do kawy - bo zakladam, ze
    gaz do grzania bedzie dostepny ... choc akurat nowe domy widze -
    grzane gazem, ale kuchnia elektryczna.
    Gazowej nie mozna, bo projekt nie przewiduje, rury zmienic tez nie
    mozna.

    J.