  • Data: 2018-08-07 14:11:33
    Temat: Re: Obciążenie sieci przez klimatyzację
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Equation WAP-41EWH.
    >https://www.leroymerlin.pl/klimatyzacja-i-wentylacj
    a/klimatyzatory-wentylatory-osuszacze/klimatyzatory/
    klimatyzator-wap-41ewh-3800-equation,p185690,l1037.h
    tml

    A, takie durne urzadzenie

    >Dziwne, że nigdzie nie widzę poboru mocy z gniazdka.

    Zaiste, dziwne.
    Widac wystarcy "klasa energetyczna A" :-)

    >https://manuall.pl/equation-wap-41ewh-klimatyzator/
    >Dopiero tu widzę.

    >Tzn. pobierać 1kW ciepła z pokoju i 500W z gniazdka i wyrzucać 1.5kW
    >do pokoju? To bilans jak farelki :)

    Owszem, dlatego trzeba odwrocic tak, zeby pobieralo cieplo zza okna
    :-)

    >Chodzi mi o to, czy żeby to miało sens, trzeba wlot powietrza
    >umieścić
    >także na zewnątrz a jeśli tak, to którego powietrza (do schłodzenia
    >czy
    >do ogrzania). Zakładam że tego do schłodzenia.

    >W instrukcji piszą jedynie o wylocie powietrza na zewnątrz, czyli:
    >- wlot skraplacza w środku
    >- wylot skraplacza w środku (ciepłe powietrze)
    >- wlot parownika w środku
    >- wylot parownika na zewnątrz (zimne powietrze)

    No wlasnie - i trzeba by polowe wystawic za okno.
    Tak, zeby parownik pobieral powietrze z zewnatrz, chlodzil, i wyrzucal
    na zewnatrz.
    A skraplacz pobieral powietrze ze srodka, podgrzewal, i wyrzucal do
    srodka.

    I moze nawet ma te wloty rozdzielone i daloby sie wystawic polowe za
    okno ... ale pewnie kompresor nie moze pracowac w pozycji poziomej.

    >To jak to ma działać wydajniej od farelki?
    >Z drugiej strony w angielskiej wersji instrukcji piszą "air exchange
    >hoses", czyli dwie rury. Ale w zestawie była jedna :)

    W instrukcji polskiej pisza tez cos o ogrzewaniu, ale czy pompa
    ciepla, czy grzałką?

    J.