  • 11. Data: 2018-08-06 17:57:23
    Temat: Re: Obciążenie sieci przez klimatyzację
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, August 6, 2018, 4:51:25 PM, you wrote:

    > Ale wtedy sloneczko kiepsko swieci, wiec to nie u nas ..

    Nie rozumiem. Jak nie u nas kiedy u nas.

    > Odejmij jednak pochmurne i deszczowe dni.

    No odejmij.

    > No i taka 5-letnia srednia wez ..

    Mógłbyś się zdziwić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2018-08-06 19:09:02
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 06.08.2018 16:44, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dwa miesiące? Ile miesięcy trwają upały w tym roku? Ja klimę włączyłem
    > w kwietniu - to już są ponad 3 miesiące.

    Kwiecień wyjątkowo ciepły był ale bez przesady - przy średniej dobowej
    na poziomie 15 stopni?
    Ja też włączyłem, ale na 5 minut w samochodzie - żeby olej przemieszało.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2018-08-06 22:44:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Monday, August 6, 2018, 7:09:02 PM, you wrote:

    > Kwiecień wyjątkowo ciepły był ale bez przesady - przy średniej dobowej
    > na poziomie 15 stopni?

    Klima nie pyta o średnią. Włączam, kiedy mi jest za ciepło a nie
    całkuję temperaturę z całego miesiąca. A chodzi o to, że zazwyczaj na
    chłodzenie przełączam w maju a w tym roku trafiło na kwiecień.

    > Ja też włączyłem, ale na 5 minut w samochodzie - żeby olej przemieszało.

    Ale odróżniasz klimę w domu od klimy w samochodzie? Klima w domu w
    okresie wczesnowiosennym i późnojesiennym służy do ogrzewania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2018-08-07 07:59:44
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-08-06 o 14:16, Queequeg pisze:

    > No tak, bo rozruch boli. Ale tam piszą, że jest odwrotnie :)

    > Tak teoretycznie: ciepło można spróbować oddać powietrzu. Ciepłe powietrze
    > się unosi, czyli powstaje różnica ciśnień... którą można napędzić wiatrak.

    tylko że woda w rzece jest sporo chłodniejsza niż powietrze w lecie i
    jako ciecz skuteczniej chłodzi (nie potrzeba potężnych wymienników)

  • 15. Data: 2018-08-07 08:06:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Ale odróżniasz klimę w domu od klimy w samochodzie? Klima w domu w
    > okresie wczesnowiosennym i późnojesiennym służy do ogrzewania.

    Dużo wydajniejszy jest ten tryb ogrzewania od zwykłej farelki?

  • 16. Data: 2018-08-07 08:46:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Aug 2018 06:06:33 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Dużo wydajniejszy jest ten tryb ogrzewania od zwykłej farelki?

    No, teoretycznie ze 3 razy ...

    J.

  • 17. Data: 2018-08-07 10:16:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No, teoretycznie ze 3 razy ...

    Pytam bo mam klimę z funkcją grzania, ale nigdy nie używałem (oprócz
    sprawdzenia że faktycznie z wylotu na mieszkanie leci ciepłe a rurą na
    zewnątrz zimne). To w ogóle działa wydajnie jak jest tylko jedna rura
    (tzn. zasysanie powietrza do schłodzenia jest ze środka, a wylot zimnego
    jest na zewnątrz) czy wymaga również wlotu z zewnątrz?

  • 18. Data: 2018-08-07 10:25:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >zimnego
    >jest na zewnątrz) czy wymaga również wlotu z zewnątrz?

    Nie wiem co masz za klime, ale powinna dzialac jak pompa ciepla.
    Latem pobiera np 1kW ciepla z pokoju i 500W pradu z gniazdka,
    wyrzucajac 1.5kW na zewnatrz, jesienia i wiosna moze dzialac
    odwrotnie.

    J.

  • 19. Data: 2018-08-07 11:51:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-06 o 16:43, Queequeg pisze:
    > Samochodów elektrycznych jeszcze nie ma milionów i pewnie długo nie będzie

    Płytki podrożały podobno dlatego, że brakuje miedzi bo Chińczyki robią
    na potęgę samochody elektryczne i do silników potrzebują dużo miedzi.
    Kondensatory ceramiczne podrożały (nawet kilkukrotnie) bo podobno ta
    sama ceramika (może jakiś duże kondensatory - nie wiem) jest potrzebna
    do samochodów elektrycznych, a Chińczyki robią je na potęgę.
    P.G.

  • 20. Data: 2018-08-07 13:08:37
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie wiem co masz za klime, ale powinna dzialac jak pompa ciepla.

    Equation WAP-41EWH.

    https://www.leroymerlin.pl/klimatyzacja-i-wentylacja
    /klimatyzatory-wentylatory-osuszacze/klimatyzatory/k
    limatyzator-wap-41ewh-3800-equation,p185690,l1037.ht
    ml

    Dziwne, że nigdzie nie widzę poboru mocy z gniazdka.

    https://manuall.pl/equation-wap-41ewh-klimatyzator/

    Dopiero tu widzę.

    > Latem pobiera np 1kW ciepla z pokoju i 500W pradu z gniazdka,
    > wyrzucajac 1.5kW na zewnatrz, jesienia i wiosna moze dzialac
    > odwrotnie.

    Tzn. pobierać 1kW ciepła z pokoju i 500W z gniazdka i wyrzucać 1.5kW
    do pokoju? To bilans jak farelki :)

    Chodzi mi o to, czy żeby to miało sens, trzeba wlot powietrza umieścić
    także na zewnątrz a jeśli tak, to którego powietrza (do schłodzenia czy
    do ogrzania). Zakładam że tego do schłodzenia.

    W instrukcji piszą jedynie o wylocie powietrza na zewnątrz, czyli:

    - wlot skraplacza w środku
    - wylot skraplacza w środku (ciepłe powietrze)
    - wlot parownika w środku
    - wylot parownika na zewnątrz (zimne powietrze)

    To jak to ma działać wydajniej od farelki?

    Z drugiej strony w angielskiej wersji instrukcji piszą "air exchange
    hoses", czyli dwie rury. Ale w zestawie była jedna :)