    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 10 Sep 2017 21:12:20 -0700 (PDT)
    <59ae9d3e$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <oorb2l$dfd$1$gof@news.chmurka.net>
    <a...@g...com>
    <59b158ed$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <59b17398$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <1xm2r7icbfsrk$.17yocbi0rv5dj.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Obroty silnika w kompresorze lodówkowym
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 września 2017 20:30:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > A czym ogrzewane ?

    A to różnie, zależy od miejsca. Są obszary gdzie jest pod dostatkiem drewna, są takie
    gdzie lasy wycięto i trzeba palić wysuszoną krowią kupą. A jeszcze gdzie indziej jest
    węgiel.

    > Czyli temperatura jakie 100-150C, a chlodnicy 50-60 (bo tyle w
    > cieniu).
    > Kiepsko widze, ale nie zniechecam, daj znac ile wyszlo.

    No ale mowa jest o miejscach na Ziemi, gdzie człowiek nie potrzebuje paru kilowatów
    prądu żeby żyć.

    > A moze jakis silnik Stirlniga ?

    Silnik Stirlinga to rozwiązanie dla tych którzy nie potrafią zaprojektować turbiny.
    Turbina, jeśli się uda, zawsze będzie miała przewagę.

    > Albo ... normalne CHP, grzejemy ogniem, a na wyjsciowej stronie
    > kuchenka.

    Też myślałem, ale tego nie dałoby się porządnie zaprojektować. Jak ktoś dolne źródło
    notorycznie izoluje raz garnkiem z zupą, a raz patelnią z warzywkami, to się
    komplikują warunki pracy.

    > A nie lepiej wtedy ogniwa sloneczne ? Coraz tansze .

    Czasem lepiej, czasem nie. Jeśli sklep ma działać wyłącznie w dzień to ok, ale co
    zrobisz jak przyjdzie jakiś ramadan i trzeba będzie popracować w nocy? Pod turbiną
    można awaryjnie napalić starymi gazetami, a ogniwa słonecznego nie przekonasz żeby
    dało prąd w nocy.

    eleganckie. Jak trzeba będzie raz na jakiś czas do tego podejść i pociągnąć jakąś
    wajchę, to nie jest żaden roblem.

    > Nie problem.
    >
    > Ale jak rozumiem pradu zewnetrzego nie ma, nie bedzie rozruchu, nie
    > trzeba synchronizowac ... moze przerobic wirnk na magnesy, zamiast
    > liczyc ze kondensatory pomoga ?

    Może tak być.

    > Tak czy inaczej - jak juz sie bedzie krecilo, to prad sie jakos z tego
    > uzyska.

    > Mysle ze nie ma problemu.
    > Do 15k rpm wyrabia zwykly alternator samochodowy - bedziesz mial
    > wiecej ?

    O wiele łatwiej zrobić turbinę na 300 tysięcy obrotów niż na 3 tysiące.