  • Data: 2020-02-14 18:02:07
    Temat: Re: Ocieplenie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.02.2020 o 12:41, Budzik pisze:

    > Czyli nie znalazłes czy moze podważasz jakies konkretne metody?

    Ja mam pytanie. NIe kwestionuje że co2 jest gazem cieplarnianym, nie
    kwestionuje jego wpływy na globalny klimat, nie kwestionuję tego że
    efekt cioeplarniany zachodzi i global warming zachodzi. Nie kwestionuję
    nawet tego, że _prawdopodobnie_ jest to efekt antropogeniczny, a już
    prawe napewno wkład człowieka jest kroplą przelewającą czarę.

    Kwestionuję natomiast tezę, że nasza wiedza o klimacie jest kompletna
    lub chociażby kompletna na tyle, żeby te modele były na dłuższą metę
    wiarygodne. Dlaczego - otóż _wszystkie_ znane mi sprzężenia zwrotne są
    dodatnie - to znaczy jest cieplej robi się wilgotniej, więc jest jeszcze
    cieplej, topią się lodowce więc albiedo się zmienia robi się cieplej,
    parują oceany więc wydziela się więcej co2? cieplej itd. Wszystkie co do
    jednego działają w sposóbb robi się cieplej> będzie jeszcze cieplej.
    Poza jednym - im cieplej tym więcej energii jednak idzie w kosmos. Z
    tym, że to jest siła która może jedynie zatrzymać ocieplenia ale nie go
    cofnąć. Innymi słowy może być tylko cieplej lub co najwyżej tak tak
    samo. A jednak bywało inaczej, więc czegoś istotnego brakuje.

    --
    Shrek