  • Data: 2020-02-14 21:15:52
    Temat: Re: Ocieplenie
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-02-14 o 18:02 +0100, Shrek napisał:
    > wiarygodne. Dlaczego - otóż _wszystkie_ znane mi sprzężenia zwrotne
    > są dodatnie - to znaczy jest cieplej robi się wilgotniej, więc jest
    > jeszcze cieplej, topią się lodowce więc albiedo się zmienia robi się
    > cieplej, parują oceany więc wydziela się więcej co2? cieplej itd.
    > Wszystkie co do jednego działają w sposóbb robi się cieplej> będzie
    > jeszcze cieplej. (...)
    > A jednak bywało inaczej, więc czegoś istotnego brakuje.

    Meteorytów? Jak taki walnie raz na miliard lat, narobi nieziemskiego
    smogu który na kilka lat odcina promienie słoneczne od powierzchni
    ziemi. W tym czasie ginie 99% tego co żyje, ziemia zamienia się w
    śnieżkę i cykl się powtarza.

    Przy czym to tylko takie moje wieczorne gdybanie przy piwie. Poważni
    ludzie raczej mówią o cyklach Milankovicia.

    Mateusz