  • Data: 2018-04-18 10:04:32
    Temat: Re: Opona w drobny mak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >https://tinyurl.com/y9ge9t5h
    >Odpowiem tutaj zbiorczo. Mam nowe zdjęcia. W oponie nie znaleziono
    >przebicia.
    >Pytałem gumiarza, czy opony są ok. Jakby mi powiedział - panie, to
    >szrot, zaraz sie rozpadnie, to bym nie dyskutował i nie zakładał.
    >Fakt,
    >opony są dość stare - nie wiem dokładnie ile. Pamiętam, że kiedyś
    >sprawdzałem, ale na pewno mniej niż 10, raczej 5-6 lat. Barum.

    Zachowal sie jeden bok - gdzies tam powinien byc rok produkcji (i
    tydizen)

    Jezdilem na takich po ponad 5 lat i problemu nie bylo.

    Aczkolwiek ... wydaje mi sie, ze poliuretany tak maja - wiele lat jest
    dobrze, a potem nagle pekaja na kawalki.
    Tylko ile poliuretanu w Barumie ... moze zero ...

    >Kobita nie jest tak
    >nierozgarnięta, żeby przez pół godziny piłować po autostradzie na
    >feldze. Felga wygląda w miarę ok.

    mialem pare takich przypadkow:
    -raz auto wibruje. 100km dalej wibruje mocno. Wysiadam, ogladam - nic
    sie nie rzuca w oczy.
    podjezdzam do mechanika - znalazl jakis luz na laczniku z przodu,
    spory, ale naprawic nie ma jak.
    kolejne kilometry - auto sie prowadzi coraz gorzej, jakos tak na boki
    jezdzi - wychodze sprawdzic czy mi kola nie urwalo ... no nie,
    jeszcze jest.
    w koncu juz sie prawie nie prowadzi ... wysiadam, w tylnym kole druty
    na wierzchu, ale kawalki jeszcze nie odpadly.
    Kilometr wczesniej nie bylo nic widac.
    Po zmianie kola luz z przodu nie ma zadnego wplywu :-)

    -jade sobie po miescie, cos dziwnie zaczyna jechac ... bok opony
    przemielony prawie jak u Ciebie.
    ile tak przejechalem ... kilometr, dwa.

    -juz bylem na to wyczulony, kolejny raz czuje ze cos jest nie tak, a
    tu jak na zlosc nie ma sie gdzie zatrzymac.
    z kilometr przejechalem do pustego miejsca, powoli ... i opona
    przezyla.

    J.