  • 11. Data: 2011-09-20 21:17:53
    Temat: Re: Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-20 21:01, to pisze:
    > begin Rafi

    > Piłeś?
    >
    > Jak już musisz, to załóż zimówki na wszystkie koła.

    A ja to widzę inaczej. Na przedniej osi obowiązkowo
    powinny być letnie, bo hamują głównie koła przednie.
    Jeśli auto jest FWD to też nie będą się ciągle
    ślizgały. Jeśli dasz zimę na tył, to ostrożnie z gazem.
    Łatwiej zerwiesz przyczepność na zimowych oponach
    niż na letnich.

  • 12. Data: 2011-09-20 21:22:01
    Od: to <t...@x...abc>

    begin megrims

> [...]
    > ciągle ślizgały. Jeśli dasz zimę na tył, to ostrożnie z gazem. Łatwiej
    > zerwiesz przyczepność na zimowych oponach niż na letnich.

    Tak różne opony na obu osiach mogą dać nieprzewidywalny efekt w
    ekstremalnej sytuacji. IMHO kompletna głupota.

  • 13. Data: 2011-09-20 21:23:49
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Przemys?aw Czaja

    > Ja mam jedną zimówkę, jedną letnią, jedną wiosenną i jedną
    > jesienną...żadne warunki drogowe nie są w stanie mnie zaskoczyć.

    A ja z tej grupy dowiedziałem się, że bardzo kreatywnym sposobem
    zastąpienia uszkodzonej opony jest obwiązanie felgi wężem ogrodowym. Może
    Rafi, zamiast kombinować z zimówkami, spróbowałby tej metody?

  • 14. Data: 2011-09-20 21:24:48
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-20 21:22, to pisze:
    > begin megrims

    > Tak różne opony na obu osiach mogą dać nieprzewidywalny efekt w
    > ekstremalnej sytuacji. IMHO kompletna głupota.

    W e60 różne opony na osiach powodują, że skrzynia biegów wariuje :D

  • 15. Data: 2011-09-20 21:36:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello TM,

    > Na jednej osi muszą być takie same opony

    Jasne. Ale na której? Prawej osi czy lewej osi?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-09-20 21:51:40
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Tak różne opony na obu osiach mogą dać nieprzewidywalny efekt w
    > ekstremalnej sytuacji. IMHO kompletna głupota.

    No to wymyśl coś.

    sz.

  • 17. Data: 2011-09-20 22:11:09
    Od: to <t...@x...abc>

    begin szufla

    > No to wymy?l co?.

    Co mam wymyśleć? Kolejny pijany?

  • 18. Data: 2011-09-20 22:52:00
    Temat: Re: Opony letnie z przodu, zimowe z ty3u ?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Co mam wymyśleć?
    Cokolwiek czego nie jestes w stanie ogarnac.
    >Kolejny pijany?
    Skad mam wiedziec ?

    sz.

  • 19. Data: 2011-09-21 08:37:13
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    "Piotr" <p...@w...pl> wrote in message

    > Ja natomiast w tej sytuacji jestem i raczej daje na prawą oś letnie bo się
    > mniej niszczą (z prawej jest więcej wybojów)
    >
    > Piotr

    A jaki masz samochód? Ma oś prawą i oś lewą?

  • 20. Data: 2011-09-21 09:03:45
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Rafi" <r...@o...pl_nospam> napisał w
    wiadomości news:j5agtj$vah$1@news.onet.pl...
> [...]
    > warunków za 1,5-2 miesiące.
    > Czy są jakieś przeciw wskazania żeby z przodu były letnie a z tyłu już

    Zakładam, że FWD - jeździłbym, nie powinno się nic złego dziać. Jesli RWD
    albo 4WD odradzam ten eksperyment.
    Znam sytuację z doświadczenia. Zdarłem parę opon letnich i mam zimówki,
    które już na zimę się raczej nie nadaja, założyłem je na tył na dobicie,
    auto bez odczuwalnej różnicy w prowadzeniu w odniesieniu jazdy na czterech
    oponach letnich. Dotyczy golfa 4 z napędem tylko na przód. W tylnonapędówce
    ani w prawdziwym 4WD nie zdecydowałbym się na taki eksperyment.
    Dodam, że testowałem sytuację odwrotną, z zimowymi na przodzie (w końcu
    miały być na szybkie dobicie:) i letnimi na tyle w temparaturach około 15-20
    stopni C - wniosek taki, że nie da się bezpiecznie jechać. Trudno normalnie
    ruszyć - załącza się ESP prawie za każdym razem niezależnie od nawierzchni.
    W zakrętach przód ucieka na zewnątrz, a hamuje się słabo i z poślizgiem.
    Zimówki 4 letnie - bieżnika było ze 4-5mm.