  • Data: 2018-07-06 16:23:23
    Temat: Re: Osłonięcie zaokiennego czujnika temperatury
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 6 lipca 2018 18:24:25 UTC+9 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > O, dobry pomysł. Tylko jaki to ma zasięg?

    Nieskończony. Możesz zmierzyć temperaturę Słońca, Księżyca, przestrzeni kosmicznej
    (jeśli wiesz jaki uchyb daje atmosfera) itd. Wyszedłem na balkon, na południowej
    stronie. Akurat dzisiaj słońce za lekkimi chmurami, ale:

    krzaki 21C
    las 21C
    asfalt 29C
    tynk akrylowy na styropianie 25C
    chmury 11C
    niebo między chmurami (też lekko zachmurzone na wysokiej warstwie) -7C
    termometr rtęciowy pokazuje 23C (osłonięty od słońca, ale przy ścianie na południowej
    stronie bloku)
    termometr elektroniczny na północnej stronie bloku pokazuje 22C

    Wiatr 5 km/h, porywy 13.

    Przy czystym niebie (bezpośrednim działaniu słońca) różnice są dużo większe.

    Merzyłem kamerką podczerwoną w CAT S60. Podaję wartości zaokrąglone do pełnej liczby,
    bo oscylują w zależności od chmury nade mną i wiatru.

    Konrad