  • Data: 2018-07-07 09:56:34
    Temat: Re: Osłonięcie zaokiennego czujnika temperatury
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 7 lipca 2018 01:06:39 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Szkoda, że dyskusja nie zaczęła się 2 tyg temu bo wywaliłem jeden do
    > śmieci jak zaczał ostro przekłamywać. Chińskie cacko za dwadziescia parę
    > zł.

    > Chyba stawiasz.
    > Googlnij np. MLX90614 thermopile detector
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Thermopile

    To jest do urządzeń które mierzą temperaturę ze znanej odległości. Nie do
    pistoletowych pirometrów ogólnego zastosowania.

    > Swoją drogą, czujnik czujnikiem, ale mnie bardziej interesuje co tam są
    > za soczewki. Materiałów słabo absorbujących w tym zakresie za dużo nie
    > ma i za tanie nie są. Wygląda na jakiś "plastik". to co mam w pracy
    > (Fluka), i termometr i kamera, wydają się mieć optykę Ge.

    Wiele tanich materiałów ma wysokie tłumienie dla szerokiego spektrum poza wąską
    szparą. Przypuszczam że nawet napylenie warstwą określonego metalu daje taki efekt.
    Oglądałem kiedyś charakterystyki szkieł Schotta na kuchenki takie pod którymi pali
    się gaz na katalizatorze, a na wierzchu stawiasz garnki. To było tanie szkło do
    szerokiego zastosowania (chociaż cały pomysł poległ w konkurencji z indukcją). Tam
    takie wąskie szpary występowały w jednym albo w dwóch miejscach.