  • Data: 2018-07-09 12:29:37
    Temat: Re: Osłonięcie zaokiennego czujnika temperatury
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:879d124e-e05a-4ca9-afa0-8b6b49207eb4@go
    oglegroups.com...
    W dniu sobota, 7 lipca 2018 06:07:19 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    >Kamera działa inaczej niż co? Przecież nie ustaliliście niczego.
    >W czujnikach antywłamaniowych są dwa piksele takie jak w kamerze.
    >Pirometru nie rozbierałem, producentów jest jak psów, każdy ma modele
    >w różnych zakresach, mogę się w ciemno założyć że jest kilka różnych
    >typów czujników każdy z inną zasadą działania.

    >Dżejefowi stawiam piwo Hite jak znajdzie tam gdzieś małą termoparę.

    Teraz nie moge znalezc, ale kiedys bylo sporo czujnikow wygladajacych
    z grubsza tak
    https://www.calex.co.uk/product/temperature-measurem
    ent/infrared-temperature-sensors/pyrocouple/

    Tylko - ten ma wbudowana elektronike, tamte mialy dwa druty wyjsciowe.
    Ten ma w opcji "output Type J" czy K, tamte tez.
    Tylko ze ten wymaga zasilania, a tamte nie wymagaly.

    miernik "Type J/K" mierzy napiecie wyprodukowane przez czujnik.
    Wyprodukowac bez zasilania trudno.
    W dodatku bardzo malego ... no najprosciej byłoby, aby w srodku byla
    termopara.
    Ale musialaby byc swietnie sprzężona z otoczeniem, zeby jej
    temperatura odpowiadala mierzonej.

    Moze połowa temperatury i dwie termopary ? Ale to nie takie proste w
    termoparach.

    Powyzszy ma nawet w nazwie "couple", ten z kolei "thermopile"
    https://pl.rs-online.com/web/p/czujniki-temperatury-
    ir/7858474/

    ten chyba tez - choc on chyba do innych celow
    https://www.tme.eu/pl/details/ira-e700st0/czujniki-t
    emperatury-rezystancyjne/murata/?brutto=1

    Ale moze dobrze mi sie wydawalo, ze to nie moze dobrze dzialac, i
    dlatego takich juz nie ma, sa z wbudowana elektronika, skalibrowane.

    Tamte czujniki co pamietam to nawet niedrogie byly.
    A i tak tansze od wspolczesnego chinskiego miernika, co to ponizej
    30zl potrafi byc.

    Tak czy inaczej - nadal pozostaje pytanie jak Chinczyki to dzis
    zrobily, choc oczywiscie mozliwosci jest teraz duzo, skoro juz nie
    musimy sie trzymac termopary.

    J.