  • Data: 2018-07-09 16:28:20
    Temat: Re: Osłonięcie zaokiennego czujnika temperatury
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:f99686e8-8b26-4730-a188-1efdb888258a@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 18:12:07 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Niewiele mniej się osiąga w bele jakim domowym kotle gazowym.

    No, nie az tak niewiele mniej. Stali tam nie topi, 1500C nie ma.

    >Elektrony w takim płomieniu poruszają się z prędkościami
    >porównywalnymi do ułamka procenta c.
    >Supernowa to prędkości grubo powyżej 1/4 c.

    Ale o predkosci czego piszesz ?

    Bo mnie interesuje gestosc mocy promieniowania.
    Jesli promieniuje cialo, np doskonale czarne, ale moze byc tez gaz, to
    zalezy od temperatury tego ciała/gazu.
    No i fotosfera gwiazd ma ledwo tysiace stopni, mimo ze w jądrach sa
    miliardy.
    Adekwatna do tej temperatury jest predkosc ... protonow, jąder,
    elektronów, atomów.

    Jednolita predkosc po wybuchu supernowej swieci jakos inaczej, tym
    niemniej gestosc promieniowania gwiazdy jest wysoka.
    Odpowiednie skupienie i mozna uzyskac w ognisku niewiele mniejsza
    gestosc promieniowania - ale nie wiekszą niż u źródła.

    J.