    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PAL vs GAL
    Date: Mon, 16 Mar 2020 13:31:08 +0100

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Jednocześnie są one tak mało złożone, że ogarnięcie ich programowania
    >wydaje się być nieporównywalnie prostsze od opanowania CPLD czy FPGA.

    CPLD jest czesto czyms w rodzaju "kilka GAL w jednej obudowie".
    I zwroc uwage na pobor pradu - maly nie jest.

    >Chciałem tylko upewnić się co do jednego: jaka jest różnica pomiędzy
    >PAL
    >i GAL? Czy jedyną różnicą faktycznie jest to, że PAL-e programuje się
    >jeden raz, a GAL-e można kasować i programować odwrotnie?

    Tak sie zaczelo, ale cos mi chodzi, ze byl jakil PAL reprogramowalny
    (PALCE ?).
    Co przy okazji moze miec znaczenie np w kosmosie czy przy rentgenie -
    GAL moze zostac rozprogramowany, PAL ze swoimi antifuse - raczej nie.

    >Poza tym PAL16V8 będzie ścisłym odpowiednikiem GAL16V8, czy też są
    >jeszcze jakieś
    >inne różnice.

    Juz nie pamietam, ale jesli beda - to sobie zaprogramujesz pod GAL.

    I tych PAL16 bylo kilka odmian, V8 to juz kolejna generacja.
    Ogolnie GAL bylo bardziej uniwersalne od PAL.

    J.