  • Data: 2019-09-22 17:43:07
    Temat: Re: POpularność języków programowania ??
    Od: J-23 <B...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.09.2019 o 10:41, heby pisze:

    > A clojure dotarł daleko w porównaniu do sił i środków? I jaki ma udział
    > w rynku i perspektywy? A jest rewolucyjny w stosunku <Bład: dzielenie
    > przez zero> do Pascala.

    > Czasów kiedy Delphi było wybierane jako język z perspektywą.

    A co to jest perspektywa języka? Zaczynasz tu opowiadać o cudach na kiju.

    1. Swoją pozycje języki programowania "zawdzięczają temu ile można w
    nich jak najszybciej zrobić"
    2. Modzie na dany język - chociaż brzmi to komicznie tak jest

    > Zwyciążasz wyścig. Całe 4 firmy właśnie wygaszające Delphi wyrażają
    > podziw. Czujesz poklepywanie po ramieniu.

    4 firmy? powiadasz :) rozumiem metaforę tylko na czym zarabia
    embarcadero skoro udział Delphi jest aż tak znikomy twoim zdaniem

    > Nie. Po prostu w Delphi nie ma nic poza dzubdzianiem w bazach danych. To
    > język do pisania widoków na db. Moze nie był tak projektowany
    > pierwotnie, ale takim się stał. A rynek nie potrzebuje kolejnych widoków
    > na db pisanych w językach niszowych i zamkniętych względem platformy.

    To że większość polskich firm go tak wykorzystuje to nie znaczy że tylko
    to w nim można zrobić. Delphi nauczyło niestety już pokolenie
    programistów a raczej "mistrzów programowania" że położą dwa buttony +
    edit wcisną F9 i mają program. Niestety jest to bardzo zły tok
    rozumowania który prowadzi do takiej tezy jak twoja że w Delphi/Lazarus
    można tylko klepać widoki do baz danych. Można, ale można też znacznie
    więcej :)