  • Data: 2019-09-22 21:42:42
    Temat: Re: POpularność języków programowania ??
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22/09/2019 21:04, J-23 wrote:
    > Mylisz się i to bardzo a niech na odp będzie fakt że jaki ma udział clojure

    Clojure ma udział czysto akademicki w rynku. Nie pomaga mu
    innowacyjność, zarąbistość, funkcyjność czy transakcyjność.
    Najzwyczajniej języki {} są znacząco tańsze per developer i mają przyszłość.

    Dokładnie tak samo ma Delphi, tylko jest po drugiej stronie stoku. Jest
    kiepskim, zużytym, nieinnowacyjnym, nudnie imperatywnym językiem w
    agonii i nie ma przyszłości.

    > Jak do tego zadania był potrzebny nowy język programowania to ja temu
    > podziekuje :P

    Akurat clojure nie jest nowy. To tylko taki "dodatek" do Lispa. Pokazuje
    jednak co to znaczy innowacyjnośc w programowaniu.

    Wszystkie języki imperatywne sa bardzo podobne. Czy to C czy to Pascal,
    jeden H. Po co więc wyciągać trupa i pudorwać.

    > Napisałem żadne oprogramowanie które jest opiera się na bazie danych nie
    > powinno powstać w Javie niestety takie twory się zdarzają i są
    > koszmarnie wolne

    Bo są też zapewne koszmarnie łatwe w skalowaniu albo, co może nawet
    bardziej prawdopodobne, pisane przez imbecyli. Nie zmienia to jednak
    faktu że co najmniej kilka bardzo responsywnych aplikacji w Javie miałem
    okazję używać. Często powody "powolności" Javy sa zupełnie inne niż
    można przypuszczać.

    > będzie szybszy.

    To po co to reanimować głupie Delphi?

    > Ale czy go wykonasz tak szybko jak w środowiskach RAD?

    Przeciez RAD istnieją też w C++.

    > Nie

    Tak. Ojej, przeciez jest Builder.

    > Prawda i to duża

    Nie, niektóre języki współczesne stawiają na garbage collecting. Nie
    dlatego że to jest wydajniejsze, tylko dlatego że poświęca się runtime i
    zyskuje w dev time. Lepszy komputer jest tańszy niż szybszy developer.

    > Tak tylko znajdz mi serwis www który będzie tak samo duży i wtedy
    > porównaj jego szybkość z programem który został wykonany w języku który
    > zmusza mnie do użycia przeglądarki itp

    Nikt cie nie zmusza do użycia przeglądarek, to nie lata 90.

    > Zrobienie jednego widoku czy dwóch o niczym nie świadczy

    Zrobił go szybciej niż dałbym radę w Delphi, a jednak troche w tym głupi
    Delphi pisałem, na db też.