    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    <5e3bcef8$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e3c9b08$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e40bfef$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e41147e$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e413693$1$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Partycja odzyskiwania
    Date: Tue, 25 Feb 2020 15:14:43 +0100

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e413693$1$17343$6...@n...neostrada.pl

    > WXP sięga plików rejestru ulokowanych poza partycję z literą 'C'.

    > Być może to właśnie jest powodem moich niedawnych niepowodzeń

    To było powodem moich niepowodzeń.
    Po stosownym uporządkowaniu jest OK -- mogę startować
    i z WXP, i z W10, co uczyniłem wielokrotnie bezproblemowo;
    WXP startuje i bezpośrednio z aktywnej partycji, i pośrednio
    spod W10.

    > ummieszczenia WXP obok 32W10 -- rozwiązanie to przyszło mi do
    > mej głowy właśnnie w efekcie rozmów z Tobą; o problemie tym
    > pisałem wcześniej:

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e2de44d$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Ruszyła i jako aktywna za sprawą boot.ini i spod 32W10 za sprawą BCD.
    > Obydwa starty prowadziły do uniezdolnienia WXP...

    Właśnie dlatego dochodziło do niszczenia WXP,
    że WXP sięgał po pliki rejestru do W10...

    Głupie -- nieprawdaż? Ale najwyraźniej prawdziwe.
    WXP ma spore problemy z literaturą. W10
    (itp. -- oparte o BCD) tej przypadłości nie wykazują.

    > Tym razem chcę dorzucić WXP (choćby ten, spod którego teraz piszę)
    > i skasować 32W10 na pierwszy start WXP, po czym 32W10 odkasować
    > spod WXP. Być może wystarczy samo ukrycie (hidden) partycji
    > z 32W10 na czas pierwszego startu WXP.

    Wystarczyło samo ukrycie, ale to nie był ten sam 32W10.
    Teraz chcę:
    - zainstalować na innym dysku 32W10 na F-S i wgrać na dysk obok WXP
    po czym
    - zainstalować na innym dysku 64W10 na F-S i wgrać na dysk obok WXP i 32W10

    Ale na razie ten inny dysk nie jest wolny/pusty!

    Zamierzam rozmieścić to na dysku F-S tak:
    - WXP
    - 32W10
    - 64W10
    - rozszerzona
    i startować:
    - albo bezpośrednio z WXP
    - albo bezpośrednio z 32W10
    - albo bezpośrednio z 64W10
    - albo pośrednio z WXP spod 32W10
    - albo pośrednio z WXP spod 64W10
    ale na rozszerzonej chcę wrzucić po kilka
    kopii każdego z ww. OSów tak, by móc startować
    z każdego z nich, zaczynając od 32W10 lub od 64W10.
    Ponadto na rozszerzonej ma być partycja wspólna, ze
    wspólnym Pulpitem wspólnymi programami...

    32WXP będzie korzystał z PAE; gorzej
    z 32W10 -- nie wiem, jak skorzystać z PAE.

    - preparacja flaszki z 64W10 trwa
    - ściągnięcie najnowszego 32W10
    i preparacja flaszki z tymże 32W10 trwa
    (mam spreparowaną starszą wersję 32W10)
    - instalowanie 32W10 trwa
    - instalowanie 64W10 trwa
    - kopiowanie kilku kopii każdego z OSów trwa
    (warto zlecić kopiowanie i zasnąć na kilka...naście
    godzin, aby nie przeszkadzać...)
    - ustawienia BCD nie są czasochłonne, ale też chwil kilka zajmą...

    -=-

    Na 500 GB Seagate zamierzam mieć po 3 kopie
    każdego z OSów i kilka innych WXP... Każda
    z tych kopii zajmuje miejsce... Do tego
    partycja wspólna.

    -=-

    Tak to wygląda na MBR. Jak na GPT? -- nie umiem
    tego tak rozegrać na GPT, ale F-S nie obsłuży GPT.
    Potrzebny jest program do zakładana BCD bezpośrednio
    na systemowej partycji dysku GPT -- takiego nie mam,
    bo chyba M$ stawia jakieś dziwne przeszkody...

    --