  • Data: 2017-05-23 08:33:50
    Temat: Re: Partycjonowanie dysku
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 00:11:28 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:
> [...]
    dodane pewne fanaberie i zrobienie partycji dla windowsa pod windowsem i dla windowsa
    pod starszym windowsem mimo że klikamy to samo to jednak wynik o pare sektorów inny.

    aby dyski SSD sie tak szybko nie zuzywały.

    > To żadna przeszkoda, bo partycjoner nie odkasowuje na oślep.

    Przeszkoda jest o tyle ze partycja załozona przez nowy soft będzie brac pod uwage
    wiele zalezności. Skasowanie starszym narzedziem partycje usunie zupełnie ok. Ale to
    starsze narzędzie załozy ją od nowa ale juz może zastosowac inna geometrie. W efekcie
    jesli miales na tej partycji filesystem skasowales partycje i zalozyles od nowa to
    filesystem nie będzie nadawał sie do uzytku i system operacyjny uzna że go tam nie
    ma.

    Załozyłem to milcząco bo takie deaktywowanie partycji nie przez narzędzie a przez
    taka operacje założenia i aktywacji innej partycji jest dosyc niespotykane i w
    związku z tym user chcialby zatrzymac dane na tej partycji która słuzyc będzie do
    takiego obejscia.