    From: slawek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Pascal - ankieta
    Date: Wed, 28 Sep 2016 11:27:58 +0200

    On Wed, 28 Sep 2016 00:58:55 -0700 (PDT), g...@g...com
    wrote:
    > Gdybyś jednak przeczytał kolejne zdanie, pewnie zorientowałb=
    > yś
    > się, że rzeczywiste dane nie mają znaczenia dla istoty mojej
    > wypowiedzi.

    Właśnie dostałeś nominację do cytatu miesiąca. ;)

    Ad rem. Ostatni program w Pascalu napisałem dwa lata temu i było to
    raczej dla zabawy (zamiana liczby dziesiątej na ciąg złożony ze słów
    jeden, dwa i mnóstwo...). Jakieś ćwierć wieku temu zrobiłem w Pascalu
    jakiś program robiący coś użytecznego - sterował jakąś aparaturą
    (Fluke), robił wykresy - było tego może 3k LOC, może ze dwa razy
    tyle, może mniej. A zaczynałem Pascal od Pascala na kartach
    perforowanych...

    Przejrzałem hall of fame projektu Lazarus i muszę przyznać, że ani
    jeden przykład nie wywołał zachwytu połączonego z zdziwieniem.
    Wszystko to co tam było jest zupełnie powszechne dla Javy or C# or
    Pythona. Niektóre rzeczy to nawet Small Basic robi lepiej.

    Dlatego właśnie szukam dobrego przykładu że Pascal jest używany do
    czegokolwiek innego niż uczenie gimbazy jak napisać Hello World.

    Obecnie. Dokonania Nicklausa, Dona i Alfreda są niezaprzeczalne. Ale
    ponieważ je znam, to nie tego szukam.