    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Pendrive vs HDD zewnętrzny
    Date: Tue, 2 Oct 2018 10:44:03 +0200

    > Pod USB3 coś może chodzić na USB2 lub nawet na USB1 -- wczoraj
    > podłączyłem Toshibę (**chyba** do USB3, ale przewodem USB2)
    > która dała szybkość kilkuset kB ma sekundę. Wypięcie i ponowne
    > podpięcie do tego samego gniazdka dało szybkość USB2...

    Może warto najpierw przeczytać wątek w którym próbujesz dodać swoje
    0,03. Otóż autor ma porty USB 2.0 i na nich zauważa kilkukrotne różnice
    prędkości między dyskiem zewnętrznym (który choć pewnie jest standardu
    USB 3.0, to na tym komputerze i tak działa w standardzie 2.0) a
    pendrive'ami (kilkukrotnie wolniejszymi, ale nie do poziomu kilkuset
    kilobajtów, a do kilku megabajtów na sekundę, skoro 4,5 GB zapisują w
    kilka minut, a nie kilka godzin). Co jest najzupełniej normalne, bo
    tanie pendrive'y labelowane "USB 2.0" często oferują znacznie niższe
    prędkości niż przewiduje standard, zwłaszcza przy zapisie.