  • Data: 2018-10-03 19:47:03
    Temat: Re: Pendrive vs HDD zewnętrzny
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "knrdz" pp25d5$9ju$...@n...news.atman.pl

    >> Zatem Twe 'choć pewnie' chyba bierzesz
    > ze szklanej kuli, której mi brak.

    > Bo to nie ma znaczenia.

    Ma -- brak szklanej kuli ma znaczenie... Ogromne!
    Bez takiej kuli moje wypowiedzi nie są merytoryczne...

    > Na szybkość dysku nie narzeka, to pendrajwy działają mu kilkukrotnie wolniej niż
    dysk.

    90 MB/s po USB2 -- tyle wg Trybuna daje HDD.
    (mnie tyle nie daje USB2 nigdy!!!)
    Zaś flaszka daje być może 25 MB/s -- tyle,
    ile pen Jacka z innego wątku.
    (mnie USB2 daje w porywach 30 MB/s -- zwykle znacznie mniej)

    > Fascynujące, jakież to są te "stany pośrednie"? Windows nie musi nikomu

    Ja nie zmuszam. Nawet dongielek bezprzewodowej myszki niekoniecznie
    jest łapany za pierwszym razem -- bywa, że na jednym USB2 nie chce,
    a na innym jest OK. Dziś tak, zaś jutro może być dokładnie odwrotnie
    -- na tym, na którym dziś pracuje, jutro dongielek będzie rozpoznany
    jako urządzenie nierozpoznane czy nierozpoznawalne. ;)

    Od WXP po W10 -- WinZgroźny raportuje o nierozwinięciu
    szybkości lub innych problemach z USB... (ostatni raz
    taki komunikat widziałem przed kilkoma minutami na F-S,
    zaś ostatni raz z donglem myszki miałem problem przed
    ~20 godzinami na laptopie Acera. Dongielek nie chciał
    pracować na jedYnym USB2, ale bez trudu załapał się
    na którymś z dwóch USB3. Oczywiście wcześniej niejeden
    raz pracował na USB2 -- i ten dongielek, i inny, bo
    mam aż ;) dwie myszki bezprzewodowe z donglem USB.

    Laptopy wędrują, zaś myszki nie -- więc różne myszki
    są wpinane do laptopa.

    > przypominać że jego urządzenie podpięte do portu USB 2.0 nie działa w trybie
    Hi-Speed, bo alternatywą jest boleśnie odczuwalny
    > tryb 40 razy wolniejszy, czyli właśnie "Full Speed" USB 1.0. Nie trzeba też
    przesyłać 4,5GB żeby zauważyć taką różnicę prędkości.

    > To "jakieś wolne połączenie", o którym komunikuje Windows, to właśnie tryb 1.0.

    Być może tak, ale szybkość czasami przekracza 1 MB/s -- choć nie osiąga 20 MB/s.
    Nie mam na myśli jakiejś chwilowej szybkości, lecz uporczywe obcinanie aż do
    czasu odpięcia urządzenia.

    Co do dysku HDD i małych plików -- bywa, że po SATA mam pojedyncze MB/s,
    lub nawet KB/s, dlatego jeśli już mierzę szybkość, to albo BURST, albo
    dla dużych plików, zwykle dla jakiegoś ISO. (kiedyś była to encyklopedia,
    PWN z DVD, później różne instalki wielkości kilku GB)

    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,