    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Pendrive vs HDD zewnętrzny
    Date: Tue, 2 Oct 2018 19:43:28 +0200

    "knrdz" povb4k$itb$...@n...news.atman.pl

    Podłączyłem pod USB3 -- pod dwa naraz gniazda,
    Pod USB2 mam podobne problemy.

    > Może warto najpierw przeczytać wątek w którym próbujesz dodać swoje

    A co tu czytać? Ja miałem aż dwa posty tego wątku do czytania,
    ale Ty? Jeden post? -- i dopiero traz uznałeś, że warto?... ;)

    > 0,03. Otóż autor ma porty USB 2.0 i na nich zauważa kilkukrotne różnice prędkości
    między dyskiem zewnętrznym (który choć pewnie
    > jest standardu USB 3.0, to na tym komputerze i tak działa w standardzie 2.0) a

    Łatwo sprawdzić, bo ,,dyski USB'' mają zazwyczaj przejściówkę SATA-USB
    (więc wewnętrznie niewiele różnią się pomiędzy sobą) i różne (zupełnie
    różne -- trudno je ze sobą pomylić) przewody USB.

    Trybun pisze, że komputer (leciwy) ma tylko USB2.
    Natomiast o dysku nie pisze, czy ma USB3, czy USB2.

    Zatem Twe 'choć pewnie' chyba bierzesz ze szklanej kuli, której mi brak.

    > pendrive'ami (kilkukrotnie wolniejszymi, ale nie do poziomu kilkuset kilobajtów, a
    do kilku megabajtów na sekundę, skoro 4,5 GB
    > zapisują w kilka minut, a nie kilka godzin). Co jest najzupełniej normalne, bo
    tanie pendrive'y labelowane "USB 2.0" często
    > oferują znacznie niższe prędkości niż przewiduje standard, zwłaszcza przy zapisie.

    Poza USB1, USB2 i USB3 są inne ,,stany'' pośrednie.

    -=-

    Wcześniej przeze mnie opisana Toshiba tak ma od kiedy pamiętam,
    choć zwykle podpinam ją nie pod dwa USB3, lecz pod dwa USB2.
    Pod SATA bezpośrednio -- OK.

    Dysk kupiłem w obudowie (Platinum czy jakoś tak) z której
    łatwo go (; wyodrębnić. ;) Do dysku dołączony był przewód
    z jedną szeroką wtyczką, nie dwiema. (tak, jakby producent
    uważał, że dysk jest energooszczędny)

    Nie tylko dyski łapią czasami jakieś wolne połączenie -- penflaszki także.
    Czasami WinZgroźny ostrzega o niewykorzystaniu potencjału ;) szybkościowego,
    czasami nie... Bywa, że pod jednym USB (zwłaszcza w netbooku) coś chadza
    zwykle szybko, podczas gdy pod sąsiednim -- wolno; lecz dziś to gniazdo
    jest chętniejsze do większej szybkości, zaś innym razem -- inne...

    Czasami muszę wiele razy podłączać i odłączać, aby uzyskać pełnię szczęścia.
    Gdy mam niewiele do kopiowania, owa pełnia nie jest istotna -- więcej czasu
    tracę na podpinanie i odpinanie...

    Problem dotyczy trzech laptopów i różnych urządzeń.
    Z innymi komputerami nie sprawdzałem.

    -=-

    W jedną stronę podróż ;) jest możliwa -- zejście na tryb wolniejszy.
    W przeciwną -- raczej nie jest. Gdy dysk/flaszka zejdzie na wolniejszy
    tryb, nie wskakuje na szybszy aż do odpięcia. Innymi słowy -- tuż po
    podłączeniu może być OK, ale po chwili może być już powoli...

    -=-

    Biorąc po uwagę Twe słowa:

    > Może warto najpierw przeczytać wątek w którym próbujesz dodać swoje

    powtórzę coś ze swej wypowiedzi:

    Nie tylko dyski łapią czasami jakieś wolne połączenie -- penflaszki także.

    O tyle trudniej to zauważyć, że z/do falaszki nie przerzucam dziesiątek
    gigabajtów. Problem ujawnia się łatwo przy wielkich plikach -- przykładowo
    przy przerzucie na flaszkę ISO z instalką W10. (właśnie teraz mam z tym do
    czynienia)

    Flaszkę warto potestować dokładniej, zanim wyda się o niej werdykt.

    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,