  • Data: 2018-07-02 10:52:54
    Temat: Re: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Niestety, o tempora, o mores, do mody weszło, nie podawać znaku nawet przez
    > pół godziny. Nie jest mi wiadome, aby przepisy na to pozwalały.

    Tak było już 10 lat temu.

    > Byle nie właził w mikrofon, jakby chciał gadać od drugiej strony membrany,
    > słychać to strasznie, na wypowiedzi gromada bum bum pff pff w rytmie
    > mówienia. Zwłaszcza tam, gdzie na kursie/szkoleniu, nie był uczony, jak
    > trzymać mikrofon i jak do niego mówić.

    Czasem rozmawiając z niektórymi ludźmi przez telefon chciałbym, żeby takie
    kursy były także dla nich.

    > Krótkofalowców ubywa chyba, kiedyś na 2m, zawsze kogoś znalazłem. A tu nawet
    > przemienniki z pasma 2m poznikały (w Warszawie).

    Faktycznie, SR5W wyłączony. Pozostaje SR5U (Ursus) i okoliczny SR5R
    (Pruszków)... z kolei na 70cm jest ich trochę. Ciekawe czemu.

    > Do tego, co się robi, w obliczu zmniejszania "pogłowia" krótkofalowców?
    > Na 70cm, nie wiem jak teraz, stawiało się przemienniki i blokowało je
    > CTCSS, co najmniej w połowie zaprzeczając idei ich istnienia.

    CTCSS nie jest wprowadzone po to, żeby blokować przemienniki przed
    amatorami tylko przed zakłóceniami...

    > Dlatego ja bardziej chodzę po pasmach KF, chociaż sobie DX-ów
    > posłucham jak mi okoliczne przetwornice nie zapierdzą eteru na S9 z
    > plusem niekiedy, zwłaszcza na niższych pasmach. ("The Pip" na 3.758
    > nadal działa, choć coraz trudniej mu przebić sie przez zakłócenia)

    Od dawna zastanawiam się nad kupieniem porządnego radia na KF, ale:

    a) nie mam teraz dobrego QTH ani miejsca na montaż anteny (mam na balkonie
    miniwhipa na KF)

    b) mam Degena, do którego wystarczy dorobić filtry wejściowe, żeby lepiej
    działał

    c) boję się, że to byłaby kolejna zabawka, która stałaby i zbierała kurz
    tak, jak robią to inne radia (ten Degen i radio na 2m / 70cm)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]