  • Data: 2018-07-04 11:59:57
    Temat: Re: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > No cóż... jak zaczynałem w '90 (kupiłem radio, w ostatnią sobotę
    > października), to wyglądao to inaczej. W każdym razie, jak ktoś za bardzo
    > zwlekał z powinnością, był ustawiany przez pozostałych.

    Ja zaczynałem ok. 2000, ale tylko nasłuch i łączności na stacji klubowej
    (głównie KF). Pozwolenie zrobiłem dopiero w 2010 i wtedy przez jakiś czas
    się w to wkręciłem (na 2m / 70cm; na KF nadal mam tylko odbiornik)... ale
    w dużym stopniu przeszło :)

    Pokombinowałbym z nadawaniem na KF (zrobienie nadajnika na jakieś pasmo
    raczej by mnie nie przerosło), ale z domu nie bardzo mam teraz jak nadawać
    (teraz, bo wynajmuję, więc co jakiś czas się przeprowadzam). Może kiedyś.

    > Co po przemienniku, jeśli jego zasięg jest tak nikczemny?

    SR5U udało mi się otworzyć dokładnie raz.

    Z jakiegoś powodu RPT na 70cm jest więcej...

    > Zakłócenia - rozumiem, ale teraz zobacz - ilość amatorów zdecydowanie
    > maleje, nieraz przelatuję przez pasmo 2m i całe jest puste, z rzadka, jak
    > akurat trafię, to ramkę AX25, bo akurat się jakiś APRS odezwał...

    APRSy mają się zaskakująco dobrze. Amatorów, fakt, mniej.

    Kiedyś jeszcze była potrzeba, bo była to alternatywa dla drogich rozmów
    telefonicznych (w tym samym okresie CB przeżywało oblężenie). Dziś to już
    tylko hobby.

    > wolałbym, aby jeśli nie ma problemu zakłóceń, nie były blokowane, bo
    > zapewniam, że nie będę specjalnie tonu szukać, by np. zapytać się, jak
    > przejechać przez miasto,

    Hmm, dziś ludzie mają TRXy z pamięcią. Programujesz przemienniki razem z
    tonami i masz spokój.

    > niech mnie przemiennik nie zmusza np. do pół godziny nie wiem, bekania,
    > pierdzenia, pipania nośną, proszenia o raport, czy najdenniejszego chyba
    > zapytania "co to za przemiennik?", by łaskawie raczył się przedstawić.
    > Nie muszę znać wszystkich powtarzaczy w *.pl.

    Może właśnie tu jest problem. Jak się gdzieś wybieram i chcę pogadać przez
    radio to poświęcam te parę minut na wbicie lokalnych przemienników.

    > Mam na balkonie to:
    > https://www.avantiradio.pl/hb-250b-lafayette-bazowa-
    antena-kf.html pod radio
    > FT817ND tamże też nabyte. Zamierzam nabyć drugą, pod UKF, np.

    7m anteny... już widzę, co na to spółdzielnia i sąsiedzi :) Mieszkam na 1
    piętrze, nie na ostatnim. Jakby to było moje mieszkanie to bym walczył,
    ale w wynajętym, w którym i tak nie będę długo mieszkał, nawet mi się
    specjalnie nie chce.

    700zł to też spora cena.

    > No, na pewno przydało by się ofiltrować, ale myślę, że lepiej w postaci
    > zewnętrznej skrzynki, nie musialbyś ingerować w środek radia i ryzykować, że
    > https://www.youtube.com/watch?v=2VkQcpMhrxI

    Miałem na myśli właśnie zewnętrzną skrzynkę. W radiu nie ma miejsca
    praktycznie na nic.

    > Moje też się w zasadzie kurzy, ale czasem włączę i nawet znów jakieś 1-2 Mm
    > odległości na 50 MHz (*) było słychać. U mnie to głównie zapierdziane przez
    > przetwornice, bardziej to mnie zniechęca.

    To swoją drogą. Przetwornice są dziś wszędzie, tego się nie uniknie.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]