  • Data: 2018-07-03 01:27:57
    Temat: Re: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:phcp56$k38$1$gof@news.chmurka.net...

    > Tak było już 10 lat temu.

    No cóż... jak zaczynałem w '90 (kupiłem radio, w ostatnią sobotę
    października), to wyglądao to inaczej. W każdym razie, jak ktoś za bardzo
    zwlekał z powinnością, był ustawiany przez pozostałych.

    > Faktycznie, SR5W wyłączony. Pozostaje SR5U (Ursus) i okoliczny SR5R
    > (Pruszków)... z kolei na 70cm jest ich trochę. Ciekawe czemu.

    Co po przemienniku, jeśli jego zasięg jest tak nikczemny?

    > CTCSS nie jest wprowadzone po to, żeby blokować przemienniki przed
    > amatorami tylko przed zakłóceniami...

    Zakłócenia - rozumiem, ale teraz zobacz - ilość amatorów zdecydowanie
    maleje, nieraz przelatuję przez pasmo 2m i całe jest puste, z rzadka, jak
    akurat trafię, to ramkę AX25, bo akurat się jakiś APRS odezwał... To ilość
    amatorów maleje, ale rośnie (przynajmniej do niedawna takie wrażenie miałęm,
    z jednego miejsca z ręki otwierając chyba 10 przekaźników) ilość
    przemienników. Rozumiem ochronę przed zakłóceniami, JEŚLI RZECZYWIŚCIE JEST
    PROBLEM. Bo tłumaczenie "bo jak się zasięg zwiększy przy lepszej propagacji"
    nie przystaje, sygnał tak samo doleci i tak samo może zakłócić komunikację
    lokalną. Czasem jednak występuje idea dla idei, bez praktycznej rzeczywistej
    potrzeby, byle było, dla samego bycia. I to mi się nie podoba. Uważam, że
    przy tak małym ruchu, powinno się raczej pójść w kierunku urządzenia
    porządnego przemiennika o solidnym zasięgu (te małego niech będą, ale w
    dedykowanych miejscach i wolałbym, aby jeśli nie ma problemu zakłóceń, nie
    były blokowane, bo zapewniam, że nie będę specjalnie tonu szukać, by np.
    zapytać się, jak przejechać przez miasto, nie pozdrowię kolegów przez radio,
    pozdrawiam ich tutaj, bo mam możliwość, bo np. kierując autem, nie będę
    narażać się na wypadek, szukając tonu w radiu, zamiast uważając na drogę
    (tak, mam autoszukanie w opcjach, ale nastawienie tego też trwa)), wtedy
    rzeczywiście może z jakąś blokadą, aby go byle co nie odpalało, ale do
    licha, niech mnie przemiennik nie zmusza np. do pół godziny nie wiem,
    bekania, pierdzenia, pipania nośną, proszenia o raport, czy najdenniejszego
    chyba zapytania "co to za przemiennik?", by łaskawie raczył się przedstawić.
    Nie muszę znać wszystkich powtarzaczy w *.pl. Chyba pójdę na KF i tam
    zawołam. Większa szansa, że bez tonu i zastanawiania się, co jest medium
    mojej rozmowy, dowołam się do celu.

    > Od dawna zastanawiam się nad kupieniem porządnego radia na KF, ale:
    >
    > a) nie mam teraz dobrego QTH ani miejsca na montaż anteny (mam na balkonie
    > miniwhipa na KF)

    Mam na balkonie to:
    https://www.avantiradio.pl/hb-250b-lafayette-bazowa-
    antena-kf.html pod radio
    FT817ND tamże też nabyte. Zamierzam nabyć drugą, pod UKF, np.
    https://www.avantiradio.pl/gp-9n-comet-amatorska-ant
    ena-bazowa.html albo
    https://www.avantiradio.pl/category/anteny-amatorski
    e-bazowe albo
    https://www.avantiradio.pl/x-700-diamond.html, a nawet pójść dalej i dołożyć
    23 cm
    https://www.avantiradio.pl/x-7000n-diamond-amatorska
    -antena-bazowa.html, to
    tylko przedwstępny wybór.

    > b) mam Degena, do którego wystarczy dorobić filtry wejściowe, żeby lepiej
    > działał

    No, na pewno przydało by się ofiltrować, ale myślę, że lepiej w postaci
    zewnętrznej skrzynki, nie musialbyś ingerować w środek radia i ryzykować, że
    https://www.youtube.com/watch?v=2VkQcpMhrxI

    > c) boję się, że to byłaby kolejna zabawka, która stałaby i zbierała kurz
    > tak, jak robią to inne radia (ten Degen i radio na 2m / 70cm)

    Moje też się w zasadzie kurzy, ale czasem włączę i nawet znów jakieś 1-2 Mm
    odległości na 50 MHz (*) było słychać. U mnie to głównie zapierdziane przez
    przetwornice, bardziej to mnie zniechęca.

    (*) Kto dopuścił, by w *.pl nie było dopuszczone pracować w FM? Ale nie ma
    bólu, w SSB dobrze sobie radzę.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.