eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaPlany zakupu licencji od Alcatela, Teletra, joint-venture... › Re: Plany zakupu licencji od Alcatela, Teletra, joint-venture...
  • Data: 2017-10-29 14:37:25
    Temat: Re: Plany zakupu licencji od Alcatela, Teletra, joint-venture...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > To skad ten "nawis inflacyjny" skad te puste polki ?

    Z bieżących wpływów, których nie dało się wydać w sklepie.

    > Poza tym ... wymiana zlotowki na dolary nie likwiduje tych zlotowek,
    > one tylko zmieniaja wlasciciela.

    Ale one nie służą do oszczędzania, bo oszczędzać się w taki sposób po
    prostu nie da.
    Natomiast dolary zamienione na złotówki można wydać (najlepiej od ręki)
    na konsumpcję, w szczególności drogą (więc istniejącą w sensie podaży).

    Z perspektywy kogoś, kto zarabiał $10 miesięcznie droga konsumpcja nie
    wchodzi w rachubę, ale dla nawet biednego pracownika zza Żelaznej
    Kurtyny wydanie 2-tygodniowych zarobków na 2 tygodnie wakacji w Polsce
    nie było problemem.

    BTW inflacja w tej chwili jest dużym problemem dla oszczędzania
    w złotówkach, wtedy można było o tym zapomnieć.

    > przy czym te ostatnie lata to juz i realna wartosc tych plac
    > wzrastala.

    W czasach Mazowieckiego i później, tak. Ale to samo działo się z cenami
    - po prostu kurs PLZ zaczął zbliżać się do jakichś sensownych wartości.

    > do 1990. Bo potem zlotowka juz byla wymienialna.

    Moim zdaniem ceny w USD były stosowane dłużej - ze względu na inflację.
    Nawet jeśli zapłata była w PLZ. Ale im bardziej wchodzimy w detale, tym
    większa szansa na nieścisłości.

    > Jak widac do 1987 to sie w miare trzymalo - roczna inflacja ok 20%.

    No to jak się to mogło "trzymać", 7% vs 20%?
    Przy czym nie jestem pewien czy w 1987 r. było 7%, może nie.
    Może dopiero w 1989.
    --
    Krzysztof Hałasa