  • Data: 2019-08-12 12:02:16
    Temat: Re: Pomiar pasma przenoszenia toru audio
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 12 Aug 2019 11:38:20 +0200, Andrzej W. napisał(a):

    > 2.
    > - Na jednym kanale generatora generuję przebieg piłokształtny lub
    > trójkątny, ciągły lub schodkowy, podaję go na drugi kanał generatora
    > ustawiony jako VCO i na jeden z kanałów oscyloskopu.
    > - Oscyloskop ustawiam w trybie XY i teoretycznie obwiednia otrzymanego
    > przebiegu to pasmo przenoszenia

    To rozwiązanie (z piłą) mi się wydaje OK poda warunkiem że oscyloskop ma
    funkcję zapamiętywania śladu plamki na ekranie, ponieważ z uwagi na
    dolną f wynoszącą powiedzmy 20 Hz powinieneś zastosować o rząd mniejszą
    f przemiatania. Bez funkcji zapamiętywania śladu zobaczysz tylko wolno
    wędrującą plamkę. I niestety, nie dostaniesz wykresu gdzie f się zmienia
    logarytmicznie. Będzie liniowo a tak nie jest przyjęte. Ale do celu jaki
    podałeś wydaje się to wystarczające. No, chyba że generator umie
    zmieniać f logarytmicznie, dzisiejsze sprzęty potrafią zaskoczyć
    człowieka.
    --
    Jacek
    I hate haters.