-
Data: 2014-09-21 14:30:08
Temat: Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-09-21 10:26, BartekK pisze:
> Jest sobie wysilona benzyna.
> Powstaje pytanie - jak (sensownie) zmierzyć zagrzanie turbiny, a
> bardziej - jej wystygnięcie. Taka bardziej inteligentna wersja turbotimera.
>
> 1. gdzie i co mierzyć
> 2. w jakim zakresie będą wyniki ;) by dobrać odpowiedni sensor
>
> Pomiar obudowy części gorącej - ma dość dużą bezwładność cieplną, i nie
> wiem jak się przekłada na grzanie się wirnika?
>
> Zaproponowałem na początek - pomiar różnic temperatury oleju (wężyków z
> olejem) smarującego wirnik, na wejściu i wyjściu, z czego można ładnie
> wywnioskować ogólną temperaturę (na wyjściu lub średnia z obu) oraz czy
> stygnie czy się grzeje (różnica lub gradient tej różnicy).
> Po przemyśleniu - może wystarczyłby pomiar temperatury na wyjściu i
> analiza jej zmian - logiczne że jak spada, to stygnie ;)
>
> Olej w silniku nie przekracza mi raczej 120'C (a jak przekroczy - to na
> chwilę, może do 125'C), ale powstaje pytanie - na ile temperatury oleju
> z turbiny są wyższe niż olej w samym silniku (pomiar na podstawce filtra
> oleju)? Jeśli bym się zmieścił do 125'C to mogę użyć wygodnych scalonych
> czujników dallasa (chodzą -55 do +125), jeśli bedzie wyżej - trzeba iść
> w termistory ntc albo termopary, a to dużo większy problem kalibracyjny
> itd.
>
>
A nie wystarczy Ci pomiar temp korpusu? Większość turbin jest już z
chłodzeniem wodnym i korpus stygnie dość szybko, a wysoka temp korpusu
też spowoduje zwęglenie oleju... Chyba o zapobieganie zwęglaniu Ci
chodzi :) Samo przestudzenie wirnika może być niewystarczające :)
--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.14 15:29 k...@g...com
- 21.09.14 15:34 BartekK
- 21.09.14 16:15 zhbick
- 21.09.14 16:17 k...@g...com
- 21.09.14 16:23 k...@g...com
- 21.09.14 16:33 zhbick
- 21.09.14 16:38 Cavallino
- 21.09.14 17:15 k...@g...com
- 21.09.14 17:20 MarcinJM
- 21.09.14 17:24 k...@g...com
- 21.09.14 17:32 MarcinJM
- 21.09.14 17:47 k...@g...com
- 21.09.14 20:05 Tomasz Pyra
- 21.09.14 21:02 BartekK
- 21.09.14 21:25 BartekK
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=