eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPomiar "zagrzania" turbiny › Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
    Date: Sun, 21 Sep 2014 14:30:08 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <lvmgcj$2sc$1@node2.news.atman.pl>
    References: <lvm2md$kbg$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: user-164-127-2-170.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1411302611 2956 164.127.2.170 (21 Sep 2014 12:30:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 21 Sep 2014 12:30:11 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
    In-Reply-To: <lvm2md$kbg$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2544992
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-09-21 10:26, BartekK pisze:
    > Jest sobie wysilona benzyna.
    > Powstaje pytanie - jak (sensownie) zmierzyć zagrzanie turbiny, a
    > bardziej - jej wystygnięcie. Taka bardziej inteligentna wersja turbotimera.
    >
    > 1. gdzie i co mierzyć
    > 2. w jakim zakresie będą wyniki ;) by dobrać odpowiedni sensor
    >
    > Pomiar obudowy części gorącej - ma dość dużą bezwładność cieplną, i nie
    > wiem jak się przekłada na grzanie się wirnika?
    >
    > Zaproponowałem na początek - pomiar różnic temperatury oleju (wężyków z
    > olejem) smarującego wirnik, na wejściu i wyjściu, z czego można ładnie
    > wywnioskować ogólną temperaturę (na wyjściu lub średnia z obu) oraz czy
    > stygnie czy się grzeje (różnica lub gradient tej różnicy).
    > Po przemyśleniu - może wystarczyłby pomiar temperatury na wyjściu i
    > analiza jej zmian - logiczne że jak spada, to stygnie ;)
    >
    > Olej w silniku nie przekracza mi raczej 120'C (a jak przekroczy - to na
    > chwilę, może do 125'C), ale powstaje pytanie - na ile temperatury oleju
    > z turbiny są wyższe niż olej w samym silniku (pomiar na podstawce filtra
    > oleju)? Jeśli bym się zmieścił do 125'C to mogę użyć wygodnych scalonych
    > czujników dallasa (chodzą -55 do +125), jeśli bedzie wyżej - trzeba iść
    > w termistory ntc albo termopary, a to dużo większy problem kalibracyjny
    > itd.
    >
    >

    A nie wystarczy Ci pomiar temp korpusu? Większość turbin jest już z
    chłodzeniem wodnym i korpus stygnie dość szybko, a wysoka temp korpusu
    też spowoduje zwęglenie oleju... Chyba o zapobieganie zwęglaniu Ci
    chodzi :) Samo przestudzenie wirnika może być niewystarczające :)

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: