-
Data: 2014-09-21 15:29:30
Temat: Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu niedziela, 21 września 2014 10:26:45 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
> Jest sobie wysilona benzyna.
>
> Powstaje pytanie - jak (sensownie) zmierzyć zagrzanie turbiny, a
>
> bardziej - jej wystygnięcie. Taka bardziej inteligentna wersja turbotimera.
>
>
>
> 1. gdzie i co mierzyć
>
> 2. w jakim zakresie będą wyniki ;) by dobrać odpowiedni sensor
>
>
>
> Pomiar obudowy części gorącej - ma dość dużą bezwładność cieplną, i nie
>
> wiem jak się przekłada na grzanie się wirnika?
>
>
>
> Zaproponowałem na początek - pomiar różnic temperatury oleju (wężyków z
>
> olejem) smarującego wirnik, na wejściu i wyjściu, z czego można ładnie
>
> wywnioskować ogólną temperaturę (na wyjściu lub średnia z obu) oraz czy
>
> stygnie czy się grzeje (różnica lub gradient tej różnicy).
>
> Po przemyśleniu - może wystarczyłby pomiar temperatury na wyjściu i
>
> analiza jej zmian - logiczne że jak spada, to stygnie ;)
>
>
>
> Olej w silniku nie przekracza mi raczej 120'C (a jak przekroczy - to na
>
> chwilę, może do 125'C), ale powstaje pytanie - na ile temperatury oleju
>
> z turbiny są wyższe niż olej w samym silniku (pomiar na podstawce filtra
>
> oleju)? Jeśli bym się zmieścił do 125'C to mogę użyć wygodnych scalonych
>
> czujników dallasa (chodzą -55 do +125), jeśli bedzie wyżej - trzeba iść
>
> w termistory ntc albo termopary, a to dużo większy problem kalibracyjny itd.
>
>
>
>
>
> --
>
> | Bartłomiej Kuźniewski
>
> | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
>
> | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Z 30 lat temu była moda na plastikowe zabawki co zamiast oczu miały żarówki. I jak
kierunkowskaz w lewo to mrugała lewa żarówka a jak w prawo to prawa. Potrzebne to co
chcesz zrobić ja wrzód na dupie.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.14 15:34 BartekK
- 21.09.14 16:15 zhbick
- 21.09.14 16:17 k...@g...com
- 21.09.14 16:23 k...@g...com
- 21.09.14 16:33 zhbick
- 21.09.14 16:38 Cavallino
- 21.09.14 17:15 k...@g...com
- 21.09.14 17:20 MarcinJM
- 21.09.14 17:24 k...@g...com
- 21.09.14 17:32 MarcinJM
- 21.09.14 17:47 k...@g...com
- 21.09.14 20:05 Tomasz Pyra
- 21.09.14 21:02 BartekK
- 21.09.14 21:25 BartekK
- 21.09.14 21:47 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=