  • 221. Data: 2017-03-22 15:48:15
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-03-22 o 15:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup

    > Ja pamietam jakis ... jak to sie nazywalo ... Cyber Edit, Ultra Edit ...
    > chyba Multi Edit
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-Edit
    >
    > W czasach DOS robil wrazenie - setka mozliwych okien, wlasny jezyk
    > makr/programowania, duzo funkcji w tymze jezyku zaprogramowane, wiec
    > mozna poprawic.
    > Znakomite narzedzie ... ale do edycji programow, to Borland wystarczal :-)

    A był, był. Chyba trochę popróbowałem i sobie odpuściłem. Zdaje się że
    pinował nawiasów i jakieś tam inne ułatwienia miał, ale może źle pamiętam.
    Do uruchamiania programów "Turbo" środowisko Borlanda było wygodniejsze,
    w innych językach których używałem (MS C czy MS Fortran - ten potrafił
    zaskoczyć błędami - czy jeszcze jakiś, ale już zapomniałem czyje to
    było) wystarczał właśnie edytor xtree. A, pamiętam że pojawiło się wtedy
    IDE MS C i w nim robiłem grafikę.
    Pojedynczych plików większych niż te 64kB sie nie robiło, bo słabo się z
    tym pracowało).
    A innych dokumentów jakoś specjalnie robić nie musiałem, jak już no to
    był ChiWriter i Tag, bo trzeba było z plznaczkami przecież.

    Pozdrawiam

    DD

  • 222. Data: 2017-03-22 16:05:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > A po co oduczać? Nie używasz wujka Ziutka? Bo ja jeszcze tak :)

    Jest nas więcej. Co ciekawe, Ctrl-Y (do kasowania linii) spotkałem
    po cichu zaimplementowane kilku edytorach. Dokumentacja nic a nic
    o tym nie wspomina, więc to dywersja kodera. Na pewno ma to mcedit,
    ale inne też.

    --
    Jarek

  • 223. Data: 2017-03-22 16:17:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > A był, był. Chyba trochę popróbowałem i sobie odpuściłem. Zdaje się że
    > pinował nawiasów

    Jak tego multiedita dostałem, to był z nim podręcznik. Ale po czesku.
    Od razu na początku pochwalili się wszystkimi zaletami. Wśród tej listy
    zwróciłem uwagę na "parove závorky". No i sobie myślę, co to za parowóz
    będą dalej opisywać. Chodziło właśnie o parzystość nawiasów.

    Jarek

    --
    Myslíte, pane šikovateli, že si to ten strojvůdce zapamatoval? Von si
    to poplet a znásobil to všechno třema, poněvadž si vzpomněl na trojici

  • 224. Data: 2017-03-22 16:19:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Absolutnie nie. Mnie tylko zintrygowało czemu akurat OpenBSD
    > u basenowej kasjerki w mieście powiatowym. Do dziś intryguje,
    > bo odpowiedzi ciągle nie znam, jedynie mętne przypuszczenia.

    Puchar Przechodni?

    --
    Jarek (ciekawe czy ktoś będzie pamiętał)

  • 225. Data: 2017-03-22 16:37:18
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-03-21 o 15:41, Adam Wysocki pisze:

    > Raczej schizofrenia.
    >
    > http://web.archive.org/web/20160326133735/http://plo
    chocki.eu/index.php?go=przechodze

    Faktycznie, nie jest dobrze.

  • 226. Data: 2017-03-22 16:40:12
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Jest nas więcej. Co ciekawe, Ctrl-Y (do kasowania linii) spotkałem

    No bo to fajny program jest :)
    Ja wiem że vi w różnych wersjach dużo może, ale jakoś nie mogę się do
    niego przekonać. Jak się nie da inaczej to trudno, ale jak się da
    rodzinnie to jakoś przyjemniej jest :)

    > po cichu zaimplementowane kilku edytorach. Dokumentacja nic a nic
    > o tym nie wspomina, więc to dywersja kodera. Na pewno ma to mcedit,
    > ale inne też.

    Też mam takie wrażenie, że parę programów toto miało. Chyba nawet edit z
    konsoli starych Windows tak miał.

    Pozdrawiam

    DD

  • 227. Data: 2017-03-22 16:40:49
    Temat: Re: Post?p techniczny w podesz?ym wieku
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > U?ytkownik napisa? w wiadomo?ci grup

    > Zeby nie powiedzec, ze praktycznie kazda operacja bankowa ma date ...

    > Nie musza byc duze - jeden z pierwszych problemow w praktyce, klient
    > dostaje nowa karte do bankomatu, wazna do 00/01, bankomat sprawdza -
    > rok mamy 98, karta dawno niewazna.

    "okienkowanie" polega na tym ze roku 98 porownanie 98 z 00/01 mowi
    ze 00/01 jest po 98, czyli karta wazna. W 2049 roku karta z data
    wydania 98 to bylaby przyszlosc a rok 00 przeszlosc, czyli jeszcze
    nie wydana karta ktora dawno stracila waznosc (przy tak
    duzych roznicach to raczej wypadalby powiekszyc pola). Oczywiscie
    trzeba zmienic funkcje porownujace daty -- ponoc z tym bylo mniej
    klopotu niz z powiekszaniem pol.

    > W roznych urzadzeniach tez roznie bywalo - data wyszla 01.01.00, albo
    > 01.01.100, albo 01.01.10, albo blad programu, bo to .100 nie
    > miescilo sie w zareserwowanym miejscu, albo urzadzenie w ogole nie
    > dziala, bo taki blad przy starcie ...

    Kilka BIOS-ow musialem updatowac, bo ze starym BIOS-em komputer
    sie wieszal po zawinieciu daty...

    --
    Waldek Hebisch

  • 228. Data: 2017-03-22 16:54:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-22 o 16:40, a...@m...uni.wroc.pl pisze:

    > "okienkowanie" polega na tym ze roku 98 porownanie 98 z 00/01 mowi
    > ze 00/01 jest po 98, czyli karta wazna.

    W latach 90-tych robiliśmy system kontroli dostępu na kartach magnetycznych.
    Według tej nomenklatury zastosowaliśmy okienkowanie ale nie -50/+50
    tylko -0/+100. Czyli jak to np. był rok 95 to wszystko by poprawnie
    działało w okresie 1995-2094.
    Nie zakładaliśmy, że ktoś będzie porównywał daty ważności kart z datami
    urodzenia użytkownika dlatego nie potrzebowaliśmy dat przed powstaniem
    systemu.

    W 2049 roku karta z data
    > wydania 98 to bylaby przyszlosc a rok 00 przeszlosc, czyli jeszcze
    > nie wydana karta ktora dawno stracila waznosc (przy tak
    > duzych roznicach to raczej wypadalby powiekszyc pola).

    Powiększenie pól niewiele rozwiązuje jak RTC ma 2 cyfry roku :)
    P.G.

  • 229. Data: 2017-03-22 17:00:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No jak nie wie? A ja to co? Wyjątek?

    na to wygląda.

    Oby nam tylko tego usenetu nie wyłączyli...
    Za jakieś 20-30 lat będziemy tu prowadzili takie dialogi ;

    "ktoś wie, jaki jest kod serwisowy w jednostce pielęgniarskiej SIORA2500 ?
    Chodzi o tą z wyświetlonym kretyńskim ryjem na frontowym panelu.
    Skurwusyn przywozi mi kaczkę zawsze nie wtedy kiedy potrzebuję.
    Ale mam programator od wnuczka - jak bym miał kodzik, to bym sobie
    ustawił po swojemu.

    Próbowaliśmy z kolegą z sali (swego czasu był informatykiem w
    Katolickiej Spowiednicy Sieciowej) , napisał taki mały skrypcik i
    wpróbowaliśmy bruteforce, ale nie idzie.

    Jakby ktoś coś wiedział - niech pisze, bo już mam dość tego szczania w
    pampersa..."

  • 230. Data: 2017-03-22 17:09:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Nie zakładaliśmy, że ktoś będzie porównywał daty ważności kart z
    >datami urodzenia użytkownika dlatego nie potrzebowaliśmy dat przed

    Piotrze, ale to chyba wbiliscie na stale odwolanie do 1995 czy tam
    1990.

    Bo inaczej ... jest rok 1998, klient wsadza karte wazna do 97, system
    mysli "wazna do 2097" i wyplaca pieniadze.

    >Powiększenie pól niewiele rozwiązuje jak RTC ma 2 cyfry roku :)

    Tak samo okienkowanie :-)
    Odczytujesz RTC, jak rok mniejszy od 90, to dodajesz 2000, jak wiekszy
    to 1900 :-)
    O ile jest miejsce, bo moze trzeba dodac 100. Albo odjac 90 :-)

    No i summa summarum trzeba wszytko sprawdzac i umiejetnie poprawiac -
    czek sie nalezy.

    J.